השר כ״ץ: הוצאתי לדרך מהפיכת ענק שנועדה לסגור 100 שנות פיגור

שר התחבורה הזכיר בפוסט שפרסם בפייסבוק כי על רקע התנגדויות קשות עד הרגע האחרון ״קיבלתי את ההחלטה, פוצצתי את גשר מעריב ומאז העבודות מתקדמות בדיוק בהתאם למתוכנן״. הקו האדום צפוי להתחיל ולפעול באוקטובר 2021


14:10 ,21.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כ״ץ פרסם אתמול פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מציין את חבלי הלידה שעברו על תכניות הרכבת הקלה, וזאת, לדבריו, ״אחרי 60 שנה של הבטחות ושישה טקסי אבן הנחת פינה שלא מומשו״.

 

השר כ״ץ כתב כי: ״ב-21.8.2015 הוצאתי לדרך את עבודות הרכבת הקלה בת״א. ב-22.2.2017 החלה חפירת המנהרות. על רקע התנגדויות קשות עד הרגע האחרון - זוכרים את האזהרות על הפקקים והחולדות? - קיבלתי את ההחלטה, פוצצתי את גשר מעריב ומאז העבודות מתקדמות בדיוק בהתאם למתוכנן״.

 

השר כ״ץ מציין בפוסט שכתב כי הקו האדום של הרכבת הקלה, שיפעל מפתח תקווה ועד בת ים, כשהוא עובר בצומת גהה, בני ברק, רמת גן ותל אביב וחלק גדול ממנו יהיה תת-קרקעי, יחל לפעול ב-21 באוקטובר 2021. כ-70 מיליון נוסעים צפויים להשתמש בקו זה כבר בשנה הראשונה לפעילות.

 

״שני קווים נוספים, הסגול מקרית אונו ועד לת״א והירוק מראשל״צ וחולון ועד להרצליה, כבר מקודמים לביצוע ויהיו מוכנים מספר שנים לאחר מכן - כדי לפעול כמערכת אחת שתסיע כ-300 מיליון נוסעים בשנה.

 

״עלות שלושת הקווים עומדת על כ-50 מיליארד שקל שכבר מתוקצבים ומבוצעים. במקביל הוצאתי לדרך את תכנית המטרו הגדולה, להקמת מערך רכבות תחתית בגוש דן רבתי, שישלימו את מערך הרכבות המוקם, ויאפשרו תחבורה ציבורית זמינה ומהירה באזור המאוכלס ביותר בישראל. אומדן הביצוע כ-150 מיליארד ש״ח שיגויסו בדרכים תקציביות ויזמיות. עד כה תוקצבו כבר 500 מיליון שקל לצורך קידום התכנון לקראת הביצוע.

 

צפו בסרטון של נת״ע על הנחת מסילות הקו האדום של הרכבת הקלה:

 

 

״מערך הרכבות הקלות בגוש דן, כמו גם נתיבי התחבורה הייעודיים לאוטובוסים, הנתיבים המהירים החדשים שמוקמים בכניסות לתל אביב ואוטוסטרדת שבילי האופניים, שמתוקצבים ומוקמים כעת, נבנים כמשלימים למערך הכבישים, הרכבות והאוטובוסים המחברים את הפריפריה למרכז, כדי לאפשר לכל תושבי המדינה ליהנות מרמת שירותים חיונית ושוויונית.

 

הרפורמה במוניות השירות, המקודמת בימים אלה, תאפשר לשלב אלפי מוניות שרות בכרטיס הרב קו ובמערך התחבורה הציבורית במהלך השבוע וקבלת שירות נדרש גם במהלך סופי השבוע.

 

זו מהפיכת ענק - שכבר מבוצעת ונועדה לסגור פיגור של 100 שנה בתחום מול מדינות מתקדמות בעולם. כך הופכים חזון למציאות. במעשים ולא בדיבורים״.