הסתדרות הלאומית: בית הדין ביטל השעייתו של יו"ר ועד עובדי "הנמל החדש"

בית הדין האזורי לעבודה הורה על השבתו המיידית לעבודה וכן על תשלום שכרו בגין תקופת ההשעיה. בן הרוש: הנהג פעל באופן שיטתי לרישום כוזב


00:00 ,10.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין האזורי לעבודה הורה על השבתו המיידית לעבודה וכן על תשלום שכרו בגין תקופת ההשעיה. בן הרוש: הנהג פעל באופן שיטתי לרישום כוזב
 
הסתדרות העובדים הלאומית הגישה לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד גילת ויזל-סבן ממשרד עו"ד בן ארי, בקשה למתן צו עשה שיחייב את החברה להשיב לעבודה את יו"ר ועד העובדים שהושעה על רקע הליכי המאבק, לבטל כל שינוי חד-צדדי שביצעה החברה ללא היוועצות עם נציגות העובדים ולפתוח עמה בהליכי משא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי.
 
נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבל את טענותיה של הסתדרות העובדים הלאומית נגד החברה וקבע כי: "על המעסיק חלה חובת היוועצות עם ארגון העובדים בעניינים שהם בעלי השלכה על זכויות העובדים ותנאי עבודתם". בתוך כך, הורה בית הדין לחברה לבטל כל שינוי שביצעה בהיקף העסקתם של הנהגים, אף אם הדבר נבע - כטענתה של החברה - מירידה בהיקף העבודה, וזאת עד לאחר מיצוי הליכי המשא ומתן עם נציגות העובדים.
 
במסגרת הדיון, מתח בית הדין לעבודה ביקורת קשה על התנהלותה של החברה, וקבע כי השעייתו של יו"ר ועד העובדים, שבוצעה על רקע פעילותו הארגונית, בטלה, וכי על החברה לשלם לו את שכרו בגין מלוא תקופת ההשעיה.
 
בן הרוש הגיב על פסיקת בית הדין לעבודה בשיחה עם מערכת PORT2PORT וציין כי מדובר בצו על בסיס זמני וכי הדיון בתיק יתקיים ב-25 בפברואר. בן הרוש הוסיף כי לחברת הנמל החדש מסמכים מטעם משרד התחבורה המוכיחים כי העובד הנ"ל פעל באופן שיטתי לרישום כוזב של שעות עבודתו וקיבל כסף במרמה בשל כך.
 
נזכיר כי גבי בן הרוש, יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה המשמש גם כמנכ"ל קואופרטיב הנמל החדש, הגיש בחודש דצמבר האחרון תביעת לשון הרע לבית המשפט השלום בחיפה בגובה 600 אלף שקל כנגד הסתדרות העובדים הלאומית בישראל.
 
בן הרוש טען בכתב התביעה כי הוא ידוע כאיש אמין, מנוסה וישר ובעל רקורד מרשים ביותר בתחום ההובלה והבטיחות בתובלה ומוניטין רב. לטענת כתב התביעה שהגיש, הסתדרות העובדים הלאומית הפיצה שקרים בתקשורת והכפישה את שמו של בן הרוש.
 
עוד נטען בתביעה שהגיש גבי בן הרוש, כי הוא נאלץ להתמודד עם שמועות שקריות כאילו "פיטר נהג לאחר שהנהג סירב לעבוד, וזאת לאחר שהנהג עבר 20 שעות ברציפות".