הסכם שכר חדש ופורץ דרך לנהגי דן

השכר התחילי של כלל נהגי החברה יעמוד על 44 שקל לשעה ויגיע עד ל-52 שקל לשעה בוותק המקסימלי. בנוסף הוסכם על תוספת שכר אחוזית על כל שנת ותק, הצמדת השכר בחברה למגזר הציבורי והשוואת תנאי הפרישה של העובדים החדשים לוותיקים


14:24 ,06.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להסכם העקרונות שהושג בחודש יוני השנה, ההסתדרות, ועד עובדי דן והנהלת החברה חתמו לפני זמן קצר בבית ההסתדרות בתל-אביב על ההסכם פורץ הדרך, המבטיח כי שכרם של כ-1,660 נהגי דן השכירים יעמוד על 44 שקל לשעה לעובדים חדשים ויגיע עד ל-52 שקל לעובדים בוותק המקסימלי.

 

ההסכם נחתם בין יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו״ר דן שמואל רפאלי, מנכ״ל דן עופר זילביגר, מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא ויו״ר ועד העובדים יוסי קפילוטו.

 

מההסתדרות נמסר כי העלאת השכר שהושגה עבור נהגי דן הינה חלק משורת העלאות השכר לנהגי התחבורה הציבורית אותו מובילה ההסתדרות, כחלק ממנו גם בחברת מטרופולין הועלה השכר התחילי ל-44 שקל לשעה.

 

ההסכם שנחתם היום בין הצדדים מסדיר לראשונה בדן טבלת שכר אחידה לכלל העובדים, מכל הדורות, והחל מיום העבודה הראשון בחברה. על פי טבלת שכר זו, השכר התחילי של כל נהג דן בוותק הנמוך ביותר יעמוד על 44 שקל לשעה ויטפס עד ל-52 שקל לשעה לעובדים הוותיקים ביותר. לצד זאת, כל נהג בעל ותק של חמש שנים בחברה יקבל חצי אחוז תוספת שכר לאחר כל שנת ותק שיצבור. תוספות אלו יחושבו באופן רטרואקטיבי מינואר 2018, כך שלמעשה העובדים יהיו זכאים כבר עתה לאלפי שקלים נוספים כתוצאה מהשינויים שכלולים בהסכם. הישג ייחודי נוסף בהסכם הוא הצמדת טבלאות השכר בדן לשכר במגזר הציבורי, כך שכל עלייה שתושג כחלק מהסכמים לטובת המגזר הציבורי, ישפיעו ישירות גם על עובדי דן.

 

בנוסף לכך ההסכם כולל גם את השוואת תנאי הפרישה של עובדי דור ג׳ בחברה לאלו של עובדי דור א׳, והם יכללו בין היתר תנאי פרישה מיטיבים כגון מענק בגובה משכורת חודשית, תעודת נסיעה חופשית לנהג ולבני משפחתו ועוד.

 

יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בירך במעמד חתימת ההסכם ואמר: ״ההסכם עליו חתמנו היום הוא חלק מהמהלך ההיסטורי שמובילה ההסתדרות בתנאי ההעסקה בתחבורה הציבורית. ההסתדרות - אשר מייצגת את הרוב המוחלט של העובדים בענף ההיסעים - דואגת חברה אחר חברה בשיתוף עם ההנהלות, להגדלת שכר הנהגים, לביטחונם התעסוקתי ולשיפור תנאי הרווחה תוך צמצום פערים בין העובדים השונים. ההסתדרות תמשיך לפעול למען חיזוק מעמד עובדי הענף ולשיפור השירות והבטיחות בתחום״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין: ״ההסתדרות שוב מוכיחה שהיא הבית האמיתי לכלל הנהגים בתחבורה הציבורית ובתחבורה הפרטית, תוך שהיא מובילה את השכר ואת תנאי ההעסקה הכי טובים במשק. הרמנו את כל השוק למעלה ונמשיך לחזק את מעמד הנהגים הן לעניין ההכרה במקצוע והן לעניין ייצוג בעבירות תנועה, ונמשיך לחתור לפתרון חוקתי בנושא האלימות כלפי נהגים״.

ההסתדרות וועד העובדים יוצגו במו״מ על ידי עו״ד יעל שילוני ממשרד עוה״ד אהוד שילוני ושות׳ ועל ידי צוות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות בראשות עו״ד חנה שניצר.