החברה הלאומית לדרכים: 20 אלף מטר מעוקב מוחזר כחומר מילוי

זאת במסגרת עבודות על פרויקט כביש עוקף קריות. מנכ"ל החברה הלאומית: "אנו מונעים השלכת עודפי עפר, חוסכים פגיעה בטבע ומוזילים עלויות"


00:00 ,27.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת במסגרת עבודות על פרויקט כביש עוקף קריות. מנכ"ל החברה הלאומית: "אנו מונעים השלכת עודפי עפר, חוסכים פגיעה בטבע ומוזילים עלויות"
 
מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי חודש לאחר הנחת אבן הפינה לפרויקט כביש עוקף קריות כבר נחצבו מהקרקע 20,000 מטרים מעוקבים של עפר שנגרס ומוחזר כחומרי מילוי בעבור הפרוייקט עצמו. "למחזור הקרקע הקיימת בתוואי הכביש יש יתרונות עצומים", מסביר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויז'ניצר, "בראש ובראשונה, אנו מונעים שפיכתו של אותו החומר באתרי הטמנה כפי שנהוג היה לעשות משך שנים רבות. במקביל, אנו חוסכים חציבתו של חומר הנדרש למצעים ולעבודות שהפקתו גורמת נזקים לטבע. יתרון נוסף, הוא החסכון הכרוך בשינוע חומרים מרחוק, בזכות הקמתה של מגרסה בשטח הפרויקט".
 
פרויקט כביש עוקף קריות, המבוצע על ידי חברת שפיר הנדסה, נועד ליצור תוואי נסיעה חדש בלב הקריות שייפתח במלואו לתנועה לקראת סוף שנת 2013. המסלול שיתחיל מכביש 22 (דרך המפרץ), יהיה בן 14 קילומטרים ויאפשר נסיעה ללא עצירה ברמזורים לאורך הקריות, עד להתחברותו לכביש 4 דרומית לעכו.
 
בחברת ח.פ.ת. המנהלת את ביצוע הפרויקט, מציינים כי הכביש עצמו שיחצה כבישים קיימים, יעבור במחלפים והקמתו תצריך הקמת רמפות, בכדי שכלי הרכב יוכלו לעלות על גבי הגשרים. בחברה מציינים כי כל הקרקע בה ניתן יהיה לעשות שימוש לאורך התוואי (הקו הכחול של הפרויקט), תועבר למחזור ולגריסה באופן שיענה על דרישות המפרט של החברה הלאומית לדרכים.
 
יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן, הוסיף כי עוקף קריות ישמש חלופה תחבורתית לציר האורך הקיים בשדרות ההסתדרות (כביש מספר 4), המשרת ישובים רבים, אולם הנהגים בו נאלצים להתעכב בשל שלל רמזורים וצמתים לאורכו. "עוקף קריות ישפר את הנגישות לכל היישובים ויהפוך לציר המרכזי של המטרופולין ולאחד הכבישים החשובים של צפון הארץ".