בן הרוש בוועידת הרכב: אנחנו חיים במדינת ישראבלוף

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים השתתף בפאנל שעסק בבטיחות בדרכים ואמר כי משרד התחבורה מתהדר בהתאמה לתקן האירופי למרות ביטול תקנת הבלימה האקטיבית. " שר התחבורה מדבר על הכל אבל לא על תאונות הדרכים"


11:43 ,24.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (23.11) התקיימה ועידת ענף הרכב ה-5 של ישראל - "פסגת הרכב 2016" במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה.

 

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, השתתף במסגרת הוועידה בפאנל: "די לתאונות! בטיחות בדרכים" בהנחייתה של ליאור קינן, כתבת הרכב של ערוץ 10.

 

בן הרוש ציין בדבריו בפאנל כי "זה נכון שהרכב הכבד מעורב ב-20% מהתאונות למרות ששיעורו הוא רק 3% מכל כלי הרכב, אבל הנסועה שלנו היא פי 5. נהג ממוצע עושה כ- 80,000 ק"מ בשנה ולפי זה צריך לבדוק. כבר בשנת 2003 העברתי עבודה לוועדת המחקר של הכנסת שהתייחסה לרמת הנהג, תשתיות ועוד גם אם חלק ייושם, דיינו! אבל זה לא קרה.

 

"אני חושב שצריך להשקיע בהכשרה של נהגי המשאיות. מורי הנהיגה, למשל, לא עוברים השתלמויות. יש להם רק פעם בשנה חמש שעות וההשתלמות היא על הטרדות מיניות ולא על סוגי רכב חדשים, מערכות שיוט וכדומה".

 

בן הרוש הוסיף כי רק עתה, לאחר מאבק של 12 שנה, עבר החוק שמתיר לקציני בטיחות הרכב לקבל גיליון הרשעות של נהג טרם קבלתו לעבודה.

 

בהתייחסו לטכוגרף הדיגיטלי, אמר: "הטכורגף הדיטלי מתריע לנהג שעליו לעצור בצד אחרי 4 שעות, אבל איפה בישראל יש איפה לעצור? ראו את התאונה בכביש 1 שבה הנהג עצר בשוליים שאינם רחבים דיים. קציני הבטיחות מחתימים את הנהגים על תקנה 168 שעוסקת בשעות עבודה ומנוחה, אבל איפה הנהג יכול לעצור? השוליים צרים ואין מפרצי חנייה מסודרים. שר התחבורה מדבר על הכל אבל לא על תאונות הדרכים".

 

לגבי מערכות הבטיחות  שמותקנות כיום ברכבים אמר בן הרוש כי "מערכות הבטיחות משגעות את הנהגים, ואני שומע מנהגים שהם מבטלים אותם. באירופה המערכות מגיעות עם בלימה אקטיבית. אבל בתקנה של משרד התחבורה כתוב 'למעט מערכת הבלימה', וזאת למרות שמשרד התחבורה מתהדר בהתאמת התקנה לתקן האירופי. אנחנו חיים במדינת ישראבלוף".

 

על דבריו אלה זכה בן הרוש למחיאות כפיים סוערות מהקהל.