בן הרוש בוועדת הכספים: טרם הוקמו תחנות תדלוק בגז טבעי

יו״ר מועצת המובילים בוועדת הכספים: ״בשנת 2018 המדינה עשתה איתנו ההסכם לפיו יקומו 25 תחנות תדלוק מסחריות בגז טבעי כחלופה לסולר. בישראל היום יש בסך הכל 2 תחנות אחת באשדוד ואחת באלון תבור וגם הן לא מסחריות״


11:18 ,18.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2018 אושר צו ביטול הישבון הבלו על הסולר לרכבי עבודה, כאשר המטרה העיקרית של ביטול החזר ההישבון על פי משרד האוצר הינו עידוד מעבר הרכבים הכבדים לתדלוק בגז טבעי. בכדי לאפשר לאותם רכבים תדלוק בגז טבעי, הוחלט כחלק מצו זה להקים 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.

 

בילקוט הפרסומים מתאריך 25.12.23, פרסם מנהל הדלק במשרד האנרגיה כי קיימות לפחות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי פעילות.

 

אולם, מבדיקת מועצת המובילים עלה שלא מדובר בתחנות דלק מסחריות כפי שהתחייב משרד האנרגיה, אלא בתחנות ניידות שאינן פעילות, ממוקמות בחניונים, רחוק מצירי התחבורה הראשיים, ושיש להתקשר עמן בחוזה לאספקת גז טבעי ולתאם מראש כל פעם מחדש את מועד ומקום התדלוק, מה שלא מאפשר לנהל צי רכב המונע על ידי גז טבעי ביעילות שנדרשת מחברות ההובלה.

 

ביום חמישי שעבר התקיימה ישיבת ועדת כספים בנושא הבלו על הסולר. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים העלה את הסוגייה של תחנות הדלק. לדבריו: ״לפני חודשיים התקיים דיון פה בוועדה, ובו העלנו את הטענה לגבי צו הבלו על הסולר לאוטובוסים ומשאיות, שלמעשה קויים חלקית. בשנת 2018 המדינה עשתה איתנו את ההסכם לפיו יקומו 25 תחנות תדלוק מסחריות בגז טבעי כחלופה לסולר. הצו היה לשנה. בדיון לפני חודשיים העלנו את זה ואתה (גפני) ביקשת ממשרד האנרגיה לקבל פירוט בכתב לגבי עניין זה. ילקוט הפרסומים של משרד האנרגיה מצויין שקיימות 25 תחנות תדלוק בגז טבעי, אבל בישראל יש בסך הכל 2 תחנות אחת באשדוד ואחת באלון תבור וגם הן לא מסחריות. אמרת שלאחר תקבל את המכתב ממשרד האנרגיה, תזמן את וועדת הכספים. אנחנו לא רוצים ללכת להליכים משפטיים, אני סומך עליך אדוני היו״ר ועל חברי וועדת הכספים שכן יתקיים דיון בנושא, כי זה בניגוד לסיכום שהיה אתנו.

 

בעקבות הדברים יו״ר הוועדה, ח״כ משה גפני, הודיע שיקיים דיון מיוחד לנושא תחנות הדלק ולקשר שבין קיום תחנות דלק אלו לבין מדיניות הבלו על הסולר.