במעמד רה״מ: הושק הקו הראשון של ה״דנקל״

ביום חמישי האחרון הושק הקו הראשון של הרכבת הקלה, ה׳דנקל׳, המחבר את בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק״מ, מהם 12 ק״מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב


10:24 ,20.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון הושק הקו הראשון של הרכבת הקלה, ה׳דנקל׳, המחבר את בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. נסיעה המסחרית הראשונה של הרכבת יצאה לדרכה מפתח תקווה ביום שישי. אירוע השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, הדנקל, התקיים במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. באירוע השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו״ר נת״ע עו״ד מיה ליקוורניק, מנכ״ל נת״ע חיים גליק, מנכ״ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו ובכירים נוספים.

 

ראש הממשלה ורעייתו, יחד עם השרים ומוזמנים נוספים, הגיעו לטקס ההשקה בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: ״זהו יום היסטורי, וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא ׳חיבור׳. דווקא בימים של פילוג והקצנה, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה - בין תושבי בני-ברק לתל אביבים, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין ותיקי גבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקווה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים. כבר חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, חלם על רכבות קלות, אופניים ופתרונות תחבורה מתקדמים כחלק מהמימוש של החלום הציוני. כבר אז היה ברור שתנועה חופשית ביבשה, בים ובאוויר היא נכס אדיר למדינה. ולכן נמשיך ולהשקיע בתשתיות תחבורה מתקדמות, במערכות הסעת המונים, בחיבוריות וקישוריות בכל חלקי המדינה״. 

 

הקמת הקו האדום ארכה שמונה שנים, מאז הריסת גשר מעריב בשנת 2015. פתיחת הקו האדום היא השלב הראשון של רשת הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש דן, אשר תכלול את הקו הירוק והקו הסגול שהעבודות ההקמה שלהם מצויות בעיצומן, את רשת קווי המטרו ורשת קווי אוטובוס מהירים BRT.

 

הקו האדום עובר בערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק״מ, מהם 12 ק״מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות - כקילומטר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.

  

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המעסיקה כ-350 עובדים ובהם נהגים, אנשי תפעול ואחזקה ועובדי מרכז הבקרה.