תיקון להצעת חוק שירותי הובלה בנושא אחריות שילוחית עבר בקריאה שנייה ושלישית

יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, הביע סיפוק מהשלמת הליך החקיקה, עובדה אשר, לטענתו, תבלום באופן משמעותי את ההפקרות בענף, ואת ההשפעות ההרסניות על ההתנהלות הכלכלית בענף ההובלה, ותחסוך בחיי אדם


00:00 ,23.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ח"כ אמנון כהן, יו"ר וועדת הכלכלה, הוביל יוזמה לתיקון חוק שרותי הובלה, כנגד ההסתייגות של שר התחבורה. תיקון החוק עבר בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, לפני יומיים. לטענת מועצת המובילים, המשמעות של הנוסח הנ"ל הינה הטלת אחריות על הנמלים כמי שמטפלים ואחראים על המטען בעת העמסתו.
 
החוק המתוקן קובע: "מוסר המטען יבדוק בעת העמסת מטען על רכב מסחרי את התאמת משקל המטען למשקל המטען שהותר להובלה ברכב לפי רשיון הרכב, וידרוש מהמוביל להפסיק לאלתר העמסה על הרכב של מטען שמשקלו עולה על המשקל המותר. הפר מוסר המטען את חובתו האמורה, דינו קנס כאמור בסעיף 61 א 3 לחוק העונשין".
 
יו"ר המועצה גבי בן הרוש, טען במשך שנים שבשערי הנמלים מתרחשות עבירות של עומס ייתר באין מפריע, ועל כן יש לבצע שקילה ואכיפה במטעני ייבוא. הוא הביע סיפוק מהשלמת הליך החקיקה, עובדה אשר, לטענתו, תבלום באופן משמעותי את ההפקרות בענף, ואת ההשפעות ההרסניות על ההתנהלות הכלכלית בענף ההובלה, ותחסוך בחיי אדם.

לדברי בן הרוש, היו, לא אחת, מקרים בהם הגיעו מכולות, בעיקר מהמזרח הרחוק, שבתעודת המשלוח או בגייטפאס צויין משקלן, אך בפועל המשקל היה גדול בהרבה. לדבריו, במקרים אלה, לנהג כלל אין מושג שהוא מסכן את עצמו ואת הנהגים האחרים.
 
"הטלת אחריות על בעלי המטען או מי מטעמו שאחראי על המטען בעת העמסתו, אומר דוד כוכבא מנכ"ל המועצה, יצרה אקלים שפוי של תפעול הענף, ותשיב את היתרון לחברות המסודרות שפועלות עפ"י החוק".
 
"המועצה", אומר דוד כוכבא, "תקים מחלקה לתלונות מצד מובילים אשר נתקלו בבעלי מטענים שלא עמדו בדרישות החוק, וממשיכים לדרוש הובלה בעומס ייתר כמכשיר לחסכון בעלויות".