תופעל מערכת אלקטרונית למעקב אחר משאיות עם חומרים מסוכנים

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מסר, כי הוחלט לחבר את המשאיות למערכת איכון אלקטרונית לשם מעקב על תנועות וזיהוי פעילות חריגה ובלתי מבוקרת. כן הוחלט לעודד מערכות פריקה וטעינה של חומר מסוכן לעבוד בלילה. המועצה ממליצה לחברות ההובלה להסיט עד


00:00 ,29.05.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
לנוכח אירועי הטרור האחרונים, קיבלה מועצת המובילים והמסיעים בישראל שורת החלטות הנוגעים לבטיחות ובטחון המשאיות המובילות חומרים מסוכנים.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מסר, כי הוחלט לחבר את המשאיות למערכת איכון אלקטרונית לשם מעקב על תנועות וזיהוי פעילות חריגה ובלתי מבוקרת.
 
כן הוחלט לעודד מערכות פריקה וטעינה של חומר מסוכן לעבוד בלילה.  המועצה ממליצה לחברות ההובלה להסיט עד כמה שניתן את הפעילות לשעות הלילה.
 
ינוהל מרשם נהגים סגור, כאשר במרכז הליך ההכשרות עומד סיווגם הביטחוני.  נהגי רכב המובילים חומרים מסוכנים יעברו הכשרה בתחום המקצועי, וכן השתלמות להתמודדות ותגובה בעת אירוע פח"ע.  הדגש בהשתלמות ביטחונית ימוקד על עירנות בעת חנייה, סריקת הרכב לפני יציאה לדרך, הנחיות בעת סכנת חטיפה, איסור על איסוף "טרמפיסטים", שימוש באמצעי מיגון אלקטרוניים.
 
הנהגים אשר יוסמכו ויורשו להוביל חומ"ס, יזוהו באמצעות כרטיס זיהוי אישי, אשר הוא בלבד ישמש את הנהג כאמצעי כניסה לאתרי פריקה, טעינה, וחניוני לילה.
 
המדינה, בשיתוף הרשויות המקומיות, יאתרו שטחי חנייה בערים.  החניות ישמשו את המשאיות המובילות חומ"ס, הן ימוגנו ע"י גדר ואמצעי מיגון אלקטרוניים, ותתקיים שליטה ובקרה ע"י זיהוי הנהג.  החנייה תרשם באופן אוטומטי במרכז מידע.  התרעות על ניסיון כניסה בלתי מורשת יועברו מהמוקד למשטרת ישראל.
 
מערכת מיחשוב מרכזית תיצבור בשעות הלילה נתונים על חניית משאיות, ותדע לזהות מיקומים של משאיות שלא החנו בחניונים מוסדרים.  האינפורמציה תנוצל לצורך אכיפה וזיהוי חריגות בזמן אמת.
 
עוד החליטה מועצת המובילים והמסיעים, להשתמש בחוק רשיון מפעיל כאמצעי יעיל לאכיפת הסדרים תפעוליים בקרב מובילי חומרים מסוכנים ומסירת הובלות רק למי שמחזיק ברשיון מפעיל.