שר התחבורה הינחה לבדוק הקמת חניוני דרך בשיתוף הסקטור הפרטי

השר מופז הורה לחברה הלאומית לדרכים להציג בפניו תוכנית להקמת חניוני דרך כמקובל בעולם. עלות ממוצעת של חניון כ-5 מיליון דולר


00:00 ,23.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

השר מופז הורה לחברה הלאומית לדרכים להציג בפניו תוכנית להקמת חניוני דרך כמקובל בעולם. עלות ממוצעת של חניון כ-5 מיליון דולר
 
שר התחבורה שאול מופז הודיע בפגישה שקיים לאחרונה עם מועצת המובילים והמסיעים, כי הורה לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) להציג בפניו תוכנית להקמת חניוני דרך (Rest Area) כמקובל בעורקי התחבורה הראשיים בארצות הברית ובאירופה. על פי הודעתו, שפורסמה באתר מועצת המובילים, יוקמו החניונים בשיתוף הסקטור הפרטי.

בפגישה עם שר התחבורה בנוכחות צוות משרדו, שנערכה לאחר שהשקט חזר לצפון הארץ, השתתפו גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה ואלוף במיל' עמי סגיס.
 
הדיון בהקמת חניוני הדרך עלה בהקשר לדרישה של בן הרוש לבצע את מסקנות ועדת סגיס שהוגשו ואושרו על ידי הממשלה בשנת 2003 ומרביתן עדיין לא יושמו. ועדת סגיס שבחנה לעומק את הסיבות למעורבותן של משאיות בתאונות דרכים, המליצה להקים חניוני דרך כדי לאפשר לנהגים לעצור למנוחה והתרעננות בנסיעות ארוכות כנדרש על פי תקנה 168 לתקנות התעבורה.

מנכ"ל המועצה דוד כוכבא אמר כי מועצת המובילים והמסיעים הכינה תוכנית עסקית להקמת חניוני דרך בשיתוף החברה הלאומית לכבישים ולמשקיעים נוספים בעלי עניין. כוכבא הוסיף ואמרי כי על פי התוכנית יוקמו בשלב ראשון 4 חניונים לרכב משאיות במסלולים הבאים: כביש 4 צפונית לאשדוד במסלול מדרום לצפון. כביש 2 אזור השרון מדרום לצפון. כביש 2 אזור חוף הכרמל מצפון לדרום. כביש 65 ואדי ערה מצפון לדרום.

הפרויקט יכלול חנייה לכ-35 משאיות, תדלוק, שירותי דרך, הסעדה ומנוחה. עלות ממוצעת של חניון כ-5 מיליון דולר.