שר האוצר לגבי בן הרוש: התחייבתי לבדוק החזר הבלו על הסולר

שר האוצר, אהוד אולמרט התחייב בפני מועצת המובילים והמסיעים לבדוק את התביעה של המועצה לתקן את החישוב להחזר ייקור הבלו על הסולר שנכנס לתוקפו בתחילת חודש אוקטובר 2005. בפגישה נדונו המגבלות שהטיל האוצר על החזרי הבלו על הסולר


00:00 ,25.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השר אולמרט לבן הרוש: הנושא ייבדק ואם יהיה צורך, יתוקנו התקרות
 
שר האוצר, אהוד אולמרט התחייב בפני מועצת המובילים והמסיעים לבדוק את התביעה של המועצה לתקן את החישוב להחזר ייקור הבלו על הסולר שנכנס לתוקפו בתחילת חודש אוקטובר 2005. בפגישה שנערכה בין השר לבין נציגי המובילים והמסיעים, כולל נציג המוניות, נדונו המגבלות שהטיל האוצר על החזרי הבלו על הסולר.
 
בפגישה טענו נציגי המועצה כי התאגידים הגדולים עושים מאמצים לנצל את ציי הרכב העומדים לרשותם ולהפעילם במשמרות, כולל יום ולילה. המשמעות היא כי המשאיות הכבדות מבצעות כמות גדולה של קילומטראג' ועוברות בהרבה מאד את המכסה שקבע האוצר להחזר עלויות הבלו האחרונות. כידוע, קבע האוצר מכסות להחזר הבלו על הסולר שאינן עומדות במבחן המציאות.
 
האוצר קבע כי ההחזר לבלו על הסולר לרכב מסחרי שמשקלו הכולל עולה על 34 טון יחשב לפי צריכה של 45 אלף ליטר לשנה בעוד שהרכבים, אותם מייצגת המועצה, צורכים יותר מכפול מהמכסה אותה קבע האוצר. גם הכמות שנקבעה למוניות אינה ריאלית, בעוד האוצר מתייחס לצריכה ממוצע של 12,250 ליטר בשנה אומר יו"ר ארגון בעלי המוניות, אברהם פריד כי הם צורכים הרבה יותר מעבר לכפול מהמכסה שקבע האוצר.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים התריע בפני שר האוצר כי מדובר במכסות החזר בלתי ריאליות שאינן משקפות את רוח הסיכומים עם נציגי האוצר שהתחייבו במפורש לפצות את המובילים והמסיעים במלוא ההחזר על תוספת הבלו שהם נדרשו לשלם בתחילת חודש אוקטובר, היינו החזר מלא של 32 אג' על כל ליטר.
 
"אם לא תתקבל דרישת המובילים והמסיעים", אומר בן הרוש, "עלולים מנהלי החברות והתאגידים להקטין את מס' הקילומטראז' שמבצעים כיום לכל משאית שברשותם ומנגד, להגדיל את כמות המשאיות ובכך להגיע למצב שבו הם יחזירו לעצמם את מלוא מכסת הפיצוי על ייקור הבלו על הסולר. משמעות החלטה זו היא בזבוז משאבים, אי ניצול הציוד הקיים והצפת הכבישים בכמות גדולה של רכב כבד מיותר".
 
בן הרוש אומר כי מבדיקה ראשונית שנעשתה במועצת המובילים והמסיעים, עולה כי היקף הפגיעה באי החזר מלוא הפיצוי על ייקור הסולר מצדיק רכישת רכב נוסף ובמיוחד כאשר מדובר על כך שגובה הבלו יעמוד על 1 ש"ח מלא. בן הרוש אומר כי הוא תולה תקווה בתשובתו של השר כי עניין זה יסתדר בהקדם וללא קשר למצב הפוליטי.