רכבת ישראל: העובדים שבים בהדרגה לעבודה

לאחר השביתה הפתאומית שפרצה אמש בחצות פסק בית הדין לעבודה בחיפה כי על העובדים לשוב לעבודה מיידית. ההסתדרות: שביתה פראית ולא חוקית


00:00 ,05.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר השביתה הפתאומית שפרצה אמש בחצות פסק בית הדין לעבודה בחיפה כי על העובדים לשוב לעבודה מיידית. ההסתדרות: שביתה פראית ולא חוקית
 
מרכבת ישראל נמסר הבוקר כי בשל "שביתה פראית" שהוכרזה אמש על ידי נציגות עובדים בלתי רשמית ברכבת, לא פועלות רכבות החל מחצות. בעקבות החלטת בית הדין לעבודה בחיפה מהשעה האחרונה שבים העובדים לעבודה ומרכבת ישראל נמסר כי החל מהשעה הקרובה, יחלו לפעול הקווים כפר סבא – תל אביב, כפר סבא – ראשונים, ירושלים – תל אביב, באר שבע – תל אביב, וכן מודיעין – תל אביב. כל הקווים יפעלו בשני הכיוונים.
 
כאמור, בשעה שמונה בבוקר התקיים דיון בבית המשפט לעבודה בחיפה, בבקשה דחופה למתן צו מניעה במעמד צד אחד נגד השביתה. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה החליט הבוקר בדיון כי "חייבים כל עובדי חברת הרכבת  לחזור לעבודה תקינה ולאפשר המשך נסיעתן של הרכבות ללא כל הפרעה וכן הפעלת כל העבודות הנעשות באופן שגרתי ללא כל עיצומים בחברת רכבת ישראל". בכך נענה בית הדין לבקשת הנהלת רכבת ישראל.
 
מהנהלת הרכבת נמסר כי היא תפעל בכל האמצעים החוקים העומדים לרשותה כנגד המשתתפים בשביתה הלא חוקית. כמו כן, גם ההסתדרות החדשה העבירה במקביל מסר ברור לפיו היא איננה תומכת בעובדי הרכבת ורואה בשביתה "שביתה פראית ולא חוקית".
 
נזכיר כי עובדי הרכבת פתחו בשביתה פתאומית במחאה על סכסוך עם ההנהלה. בסמוך לחצות מימשו העובדים את איומם ומנעו את יציאתה של רכבת הלילה מחיפה לכיוון נתב"ג. יצוין כי עוד קודם לכן ובמהלך היום הורגשה האטה בתנועת הרכבות בקווים מסוימים על רקע שיבושים מצד העובדים.