קנס ו-3 שנים מאסר על עבירות של עומס יתר והובלת חומרים מסוכנים

בעקבות דיונים 'מרתוניים' שהתקיימו בין נציגי מועצת המובילים וראשי משרד התחבורה, אישרה ועדת הכלכלה את התיקון לחוק רשיון מוביל בנושא "אחריות שילוחית", התיקון הועבר לאישור סופי לקריאה שניה ושלישית.


00:00 ,10.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דיונים 'מרתוניים' שהתקיימו בין נציגי מועצת המובילים וראשי משרד התחבורה, אישרה ועדת הכלכלה את התיקון לחוק רשיון מוביל בנושא "אחריות שילוחית", התיקון הועבר לאישור סופי לקריאה שניה ושלישית.

לוועדה הוגשה הצעת חוק ממשלתית בנושא הטלת אחריות שילוחית בעבירות של עומס יתר על מוסר המטען ומי שהמטען היה באחריותו בעת ביצוע העמסה.
 
הצעת חוק זו חברה להצעת חוק פרטית של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), אשר יזם הגדלת הקנסות בעבירות על דיני תעבורה – שינוע חומרים מסוכנים.
 
בהתאם לתיקון המשולב שינוע חומרים מסוכנים בניגוד לתקנות התעבורה, יגרור קנס כספי בגובה של עד 200 אלף ש"ח ומאסר בפועל של עד 3 שנים.
 
יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש אמר כי הטלת אחריות שילוחית וקנס מרתיע לכלל העוסקים בשינוע מטענים, יביא לירידה דרסטית בהובלה בעומס יתר ולייתר הקפדה מצד כל הגורמים לתופעה ההרסנית הזו שהיוותה גורם מרכזי למעורבות רכבים כבדים בתאונות דרכים.
 
העונשים מתייחסים לכל 'שרשרת האחריות', החל ממוסר המטען – כבעל האחריות השילוחית וחברת ההובלה – כמבצעת.