עקב מחסור חמור בנהגים גוברת הדרישה ל"ייבא" נהגים מירדן ותורכיה

שיטת הניקוד החדשה גורמת לפסילת רשיונות ולמחסור חמור בנהגים. התוצאה: השבתת משאיות והפסדים כספיים גם עבור מגזר הספנות בשל השהיית אוניות ברציף. משרד התחבורה בתגובה: מדובר בענף בעייתי בעל תחרות פרועה הפוגעת בבטיחות


00:00 ,25.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שיטת הניקוד החדשה גורמת לפסילת רשיונות ולמחסור חמור בנהגים. התוצאה: השבתת משאיות והפסדים כספיים גם עבור מגזר הספנות בשל השהיית אוניות ברציף. משרד התחבורה בתגובה: מדובר בענף בעייתי בעל תחרות פרועה הפוגעת בבטיחות
 
המצוקה הקשה של נהגי משאיות ואוטובוסים מקבלת לאחרונה ביטוי בבקשות של חברות הובלה מקומיות ל"ייבא" נהגים ממדינות שכנות כגון ירדן ותורכיה.
 
מחסור חמור בנהגים מורגש בייחוד באזור הדרום: אילת, אשקלון ודימונה, ופניות לשם "ייבוא" נהגים מגיעות אף מהמגזר הערבי אשר ידוע בדרך כלל בעתודות רבות של נהגים.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הפנה אתמול את תשומת לבו של מנכ"ל משרד התחבורה לבעיה הקשה של מחסור בנהגים. לטענת בן הרוש, ישנו מחסור בנהגים עקב שיטת הניקוד החדשה אשר גורמת לפסילת רשיונות נהיגה רבים – דבר שדוחה נהגים מלהמשיך ולעסוק בתחום ההובלה.
 
חוסר נהגים זה גורם להשבתת משאיות ולהפסדים כספיים ניכרים בעבור חברות ההובלה, כמו גם להוצאות של מאות אלפי דולרים בגין השהיית אוניות בנמלים הממתינות למשאיות.
 
לדברי בן הרוש, ההובלה היבשתית הינה חוליה משמעותית ביותר בכל שרשרת ההובלה הלוגיסטית והשינוע של סחורות אל ומנמלי ישראל, וכי המחסור החמור שקיים בנהגי משאיות מקצועיים מורגש בכל הענף.
 
בן הרוש מפנה את עיקר טענותיו בשל המצב למשרד התחבורה וטוען כי "אין עם מי לדבר במשרדי הממשלה הוירטואליים". לדברי בן הרוש במשרד לא מפנימים מסקנות בצורה עקבית, ובכל פעם שמתחלף מנכ"ל או שר נקטע רצף השיחות וההבנות עם המשרד. לדברי בן הרוש, שיטת הניקוד החדשה, שהתקבלה במסגרת המלצות הוועדה הציבורית של ענף הההובלה ("ועדת סגיס"), היתה אמורה להיות תחת מעקב של מינהל התנועה במשרד התחבורה על מנת לבדוק את השלכותיה, אך לדברי בן הרוש, הדבר אינו מיושם בשטח.
 
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "פסילת נהגים בשיטת הניקוד החדשה הינה במסגרת הגברת האכיפה כנגד רכבים כבדים אשר מעורבותם גדולה בתאונות קטלניות ומשום הלכה למעשה של המלצות ועדת סגיס אותה מזכיר מר בן הרוש במכתבו.
 
"המחסור בנהגים עקב פסילתם רק מוכיח כי מדובר בענף בעייתי ביותר אשר התחרות הפרועה בו פוגעת באופן ישיר בבטיחות. במקום להאשים את שיטת הניקוד, אשר במקרה זה מצילה חיים, צריך בן הרוש לעשות שעורי בית אצלו ובקרב חברות ההובלה ולהקפיד הקפדה יתרה על הבטיחות בכלל זה הקפדה על שעות עבודה ומנוחה, נהיגה ללא עומס יתר ועוד. כל המלצות ועדת סגיס יושמו במלואן".