עקב ההתנגדות תידחה סגירת כביש מס' 1 למשאיות

המשרד להגנת הסביבה יבחן את התוכנית מחדש בשיתוף הגורמים המתנגדים לסגירת הכביש. הגבלת תנועת המשאיות היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 לינואר 2008


00:00 ,24.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד להגנת הסביבה יבחן את התוכנית מחדש בשיתוף הגורמים המתנגדים לסגירת הכביש. הגבלת תנועת המשאיות היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 לינואר 2008
 
לאור ההתנגדויות הרבות ליישום התוכנית לסגור את כביש מס' 1 למשאיות, הושג סיכום לפיו המשרד להגנת הסביבה יבחן את התוכנית מחדש, בשיתוף הגורמים המתנגדים לסגירת הכביש
 
הגבלת תנועת המשאיות בכביש מס' 1 אמורה הייתה להיכנס לתוקפה ב-1 לינואר 2008. לפי התוכנית, הכביש אמור היה להיסגר לתנועת משאיות מעל 10 טון, בקטע הכביש שממחלף שער הגיא ועד מחלף שורש, בין השעות 06:00 עד 10:00. על פי אותה הצעה יידרשו בעלי המשאיות לנוע באותן שעות בכביש 443 - ציר מודיעין ירושלים.
 
מועצת המובילים והמסיעים הודיעה על התנגדותה לסגירת הכביש, כמו גם עיריית מודיעין ומועצת הישובים רעות ומכבים, שמתנגדים להסטת התנועה לעבר היישובים שכביש 443  עובר דרכם.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, מסר בתגובה כי המועצה תמשיך לפעול נגד הצעה זו עד שתורד מסדר היום.
 
בהקשר לכך, פנתה מועצת המובילים והמסיעים  ליו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק בבקשה לבקש מחברי הכנסת לחדול מלהעלות הצעות בכנסת הפוגעות בתנועה החופשית של הובלת מטענים בישראל, "די להצעות נגדנו", זועקים המובילים.
 
לטענת מועצת המובילים והמסיעים, מה שהגדיש את הסאה היתה הצעתו של ח"כ אפי איתם להטיל הסגר על המשאיות במשקל 4.5 טון ומעלה, בין השעות  07:00 – 09:00. על פי הצעת ח"כ איתם, לא תותר תנועת משאיות בכל כבישי הארץ בשעות אלה. המשמעות היא כי כ-70 אלף נהגים יתחילו את עבודתם מדי יום בשעה  09:00. בן הרוש ביקש מיושבת ראש הכנסת לעצור את גל ההצעות שאותן הוא מכנה "אוסף של הבלים".