ענף התחבורה ירוץ לכנסת

למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי קרוב לודאי שבבחירות הקרובות תרוץ לכנסת רשימה מורכבת מאישים ונציגים של כל מי שמתפרנסים מענף התחבורה. ההחלטה להקים רשימה עצמאית נתקבלה על רקע מצב הענף שמפרנס יותר מ- 200 אלף משפחות, אבל קולו לא נשמע, ואין לו כל ייצוג


00:00 ,23.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי קרוב לודאי שבבחירות הקרובות תרוץ לכנסת רשימה מורכבת מאישים ונציגים של כל מי שמתפרנסים מענף התחבורה.  ההחלטה להקים רשימה עצמאית נתקבלה על רקע מצב הענף שמפרנס יותר מ- 200 אלף משפחות, אבל קולו לא נשמע, ואין לו כל ייצוג  בכנסת.
 
על רקע  מציאות זו, התכנסו  נציגים של הענף ההובלה וההסעה לדון באפשרות להקים  גוף א-פוליטי  אשר ייצג את הענף בכנסת ברשימה עצמאית.  נקבע, כי המעומד להוביל את הרשימה לכנסת יהיה גבי בן הרוש, מנכ"ל קואופרטיב הנמל החדש, חבר ועדת סגיס, אשר דנה רבות במצב ענף התחבורה, ואמצה את עמדותיו של בן הרוש בנושאים רבים.
 
יוזמי הרשימה העצמאית לכנסת, יפנו אל הסקטורים השונים המתפרנסים  ומתקיימים מעף מגוון זה, בהצעה  להצטרף לרשימה ולהצביע בעדה.  באים בחשבון נציגי הסקטורים של ארגוני ההובלה וההסעה, חברות הובלה וחברות הסעה בבעלות פרטית,  ציבור המובילים והמסיעים הבודדים, נהגי המוניות, יבואני רכב, ספקים ויבואנים של חלקי רכב, מורי נהיגה, קציני בטיחות, מוסכים, בעלי תחנות דלק, עובדי רשות נמלים והרכבות וציבור גדול של נהגים מכל הסקטורים. על פי הערכה מתפרנסים מהענף כ-  200 אלף משפחות.
 
ראשי הענף הביעו אכזבה מטיפולה של הכנסת בנושאים שהם בנשמת אפם של המתפרנסים מהענף.  לדבריהם, קיים פער רחב בין הזמן שמקדישים חברי כנסת, לסקטור התחבורה, בהשוואה לתשומת הלב שמקבלים נושאים של סקטורים "שחבריהם  יושבים בכנסת".
 
עקרי הנושאים שתביא הרשימה לכנסת הם: בטיחות, טיפול בתשתיות דרכים, אכיפה, הסדרת ענף הנמלים, הכשרת נהגים, יצירת תנאי עבודה בטיחותיים, מלחמת חורמה בקטל בדרכים,  והבטחת קיומם ופרנסתם של ציבור נהגים גדול  שכירים ועצמאיים החי בחוסר ביטחון סוציאלי, ושכר נמוך שהולך ונשחק, ובמיוחד מורגשת הפגיעה בנהגי המוניות ומסיעי התיירים, שהופקרו על ידי נבחריהם בכנסת.
 
המייסדים של הרשימה העצמאית לכנסת הקימו צוות של משפטנים, מנהלי חשבונות, תקשורת, בסיסים וסניפים בכל ברחבי הארץ.