ענף ההובלה: משרד התמ"ת לא ירחיב את ההסכם ההסתדרותי על כלל הענפים במשק

משרד התמ"ת קיבל את התנגדות איגוד לשכות המסחר להרחבת ההסכם הקיבוצי. האיגוד: זוהי מגמה תקדימית ומסוכנת


00:00 ,15.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת קיבל את התנגדות איגוד לשכות המסחר להרחבת ההסכם הקיבוצי. האיגוד: זוהי מגמה תקדימית ומסוכנת
 
עו"ד שלמה יצחקי, הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת, קיבל את התנגדות עו"ד  סיגל סודאי, מנהלת מחלקת יחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר, להרחיב את ההסכם הקיבוצי בענף ההובלה, על כלל העובדים במשק שתפקידם הוא נהיגת רכב משא מעל 4 טון.
 
כזכור, משרד התמ"ת פרסם ב-21.2.06 כוונה לתת צו הרחבה על הסכם קיבוצי כללי שבין התאחדות מפעלי ההובלה בישראל לבין הסתדרות העובדים הכללית, וביקש את עמדת איגוד לשכות המסחר .
 
האיגוד הביע התנגדות נחרצת למהלך שכזה, בו מרחיבים תחולתם של הסכמים קיבוציים ענפיים על צדדים שאינם צד להסכם ועל צדדים שאינם מאותו תחום ענפי של הצדדים להסכם. "זוהי מגמה תקדימית ומסוכנת שאינה יכולה לעמוד במבחן עקרון האוטונומיה של ההסכמים. היא בלתי חוקתית בעליל וחייבים לבלום אותה כבר עכשיו בשל הכשלים הרבים הנובעים ממנה".
 
לדברי עו"ד סיגל סודאי, ענפי משק רבים, ביניהם ענפי התעשייה והמסחר, מעסיקים נהגים, אך אינם קשורים לענף ההובלה. "החלת צו ההרחבה בענף ההובלה על כלל המעסיקים במשק, אף שאינם משתייכים לענף זה, רק בשל העובדה כי במהלך השוטף של עסקיהם הם נדרשים להעסיק עובד או עובדים שתפקידם הוא נהיגת רכב משא,  מנוגדת לחלוטין לכוונת המחוקק להסדיר תנאי העסקה על פי ענפים".
 
"מצב זה עלול להגיע לכדי אבסורד כשמקום עבודה מסוים, שמעסיק באופן ישיר איש תחזוקה, שומר, מנקה ונהג, יאלץ להחיל על כל עובד ועובד את ההסדר הייחודי לתפקידים אלו.  מצב זה יצור אי סדר במקום העבודה, חוסר שוויון בין עובדים שונים, סרבול, שונות בתנאי העסקה והכבדה על המעסיקים".