עמוס רון : בעד הפיכת הרכבת לחברה - נגד החלטת ועדת השרים להפרדת הרכבת מהרשות
עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים: בעד הפיכת הרכבת לחברה - נגד החלטת ועדת השרים להפרדת הרכבת מהרשות: "משמעות החלטת השרים – הליכה בדרך ללא מוצא. אפשר להגיע לאותה תוצאה בדרך נכונה – הקמת חברה עצמאית במסגרת הרשות".
00:00 ,12.09.2002
עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים: בעד הפיכת הרכבת לחברה - נגד החלטת ועדת השרים להפרדת הרכבת מהרשות: "משמעות החלטת השרים – הליכה בדרך ללא מוצא. אפשר להגיע לאותה תוצאה בדרך נכונה – הקמת חברה עצמאית במסגרת הרשות".
מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות עמוס רון הביע היום תמיכה בעמדת שר התחבורה והצהיר אף הוא על התנגדותו להפרדת הרכבת מרשות הנמלים; עם זאת הביע רון תמיכה בהפיכת הרכבת לחברה במסגרת רשות הנמלים.
עמוס רון אמר: "משמעות החלטת ועדת השרים, בניגוד לדעתו הברורה של שר התחבורה, היא הליכה בדרך ללא מוצא. ניתן להגיע לאותה תוצאה של הפיכת הרכבת לחברה על כל היתרונות שבכך במסגרת רשות הנמלים".
עמוס רון הסביר כי אם תתקבל המלצת ועדת השרים לפיה תופרד הרכבת מרשות הנמלים והרכבות והיא תהפוך לחברה ממשלתית – יהיו בפני צעד זה מכשולים כה רבים שהדבר עלול שלא לקרות כלל, או רק לאחר זמן רב ומאבקים בלתי פוסקים. רון פירט כי הפרדת הרכבת מרנ"ר תגרור התנגדות עזה מצד העובדים שיחששו למקום עבודתם ולתנאייהם. התנגדות נוספת צפויה מההסתדרות. בנוסף, תצטרך הממשלה לשלם לרנ"ר כ 5 מיליארד שקלים בגין השקעותיה של רנ"ר ברכבת (כספים שהגיעו מלקוחות הנמלים). כמו כן יהיה דרוש תהליך חקיקה מתמשך בכנסת ובוועדותיה, וכן תיאומים בלתי פוסקים בין משרדי הממשלה השונים. התוצאה תהיה פגיעה בלתי נמנעת בקצב הפיתוח המואץ של הרכבת.
עמוס רון הסביר כי את כל אותן מטרות של הקמת הרכבת כחברה עצמאית ניתן להשיג ללא התנגדות העובדים, ללא התנגדות ההסתדרות, ללא תשלום בגין הזכויות וכו' – אם זו תוקם במסגרת רנ"ר. "במקרה זה כדאי ללכת בדרך הנכונה, כי היא הרבה יותר מעשית ותקדם את המטרה במהירות", ציין רון.
עשוי לעניין אותך
מבצעי אכיפת עומס יתר למשאיות
חברת GS-3 הישראלית זכתה במכרז להדרכת עובדי Northwest Airlines בנושאי אבטחה
סנה: ישראל עושה מאמץ למנוע את סגירת מסוף קרני חרף ההתרעות על כוונה לבצע פיגוע במסוף
ההסתדרות החדשה אישרה סכסוך עבודה ברשות הנמלים והרכבות
המסיעים הפרטיים יוצאים למאבק הישרדות - למאות אוטובוסים אין עבודה
טירה : בניגוד לפרשנויות על פרסומי הלמ"ס האחרונים, המשבר במשק נמשך ולא נבלם