על פי ועדת הכלכלה - אורך מותר של משאית 17.5 מטרים

בדיון שנערך בעניין זה בוועדת הכלכלה, הצליחה מועצת המובילים והמסיעים לבטל דוחות של נהגים שנקנסו וגם הובאו למשפט על הובלת מטען במשאיות בעלות אורך של 16.5 ו- 17.5 מטרים, בעוד על פי התקנה משנת 1961 האורך המקסימלי המותר היה 15 מטרים בלבד


00:00 ,11.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת כלכלה של הכנסת החליטה לבטל תקנה ישנה משנת 1961 בנושא מידות ומשקלות המתייחסת להפעלת משאיות בחריגה מהאורך המותר.
 
בדיון שנערך בעניין זה בוועדת הכלכלה, הצליחה מועצת המובילים והמסיעים לבטל דוחות של נהגים שנקנסו וגם הובאו למשפט על הובלת מטען במשאיות בעלות אורך של 16.5 ו- 17.5 מטרים, בעוד על פי התקנה משנת 1961 האורך המקסימלי המותר היה 15 מטרים בלבד.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי המועצה נאלצה להביא את הנושא לדיון בכנסת יחד עם משרד התחבורה ונגד המשטרה  משום שכל הניסיונות לשכנע את המשטרה לחדול מלרשום דוחות לנהגים לא נענו.
 
המשטרה דבקה בתקנות הישנות למרות שעבר עליהן הכלח. הסברנו למשטרה כי כל המשאיות נבנו במקור באורך החורג מהתקנות הישנות המגבילות את אורך המשאית ל-15 מטרים בלבד, וכי על המשטרה להתעלם מהתקנה האוסרת על הרכבים הארוכים לנוע בכבישים משום שמדובר בגזירה שאין  הציבור יכול  לעמוד בה.
 
בן הרוש אומר כי סוף סוף, הגיעה העניין לקצו. האורך המותר יהיה לפחות 17.5 מטרים. לדבריו, לא רק שהתקנה בוטלה, גם מאות הנהגים שנגדם נרשמו דוחות לא ייקנסו ולא יעמדו לדין .