נכשלה פגישת מועצת המובילים ונציגי המכס והאוצר – מחר צפויים שיבושים קשים בעבודת המשאיות

לדברי גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, הפגישה לא היתה עיניינית ועל כן, מועצת המובילים ממשיכה בתכניתה והחל ממחר (יום ג') ישביתו את הטעינה והפריקה בנמלים וישבשו התנועה ברחבי כבישי ישראל


00:00 ,22.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה שנתקיימה אתמול (יום א') בערב, במשרדו של איתן רוב מנהל המכס והבלו, בהשתתפות נציגי משרד האוצר ואגף התקציבים ונציגי מועצת המובילים והמסיעים בישראל, בנושא הטלת המס על הבלו, נמסר כי מועצת המובילים והמסיעים בישראל מתנגדת נחרצות לכך שאלפי בעלי משאיות להובלה והסעה יממנו את גדר ההפרדה. "אם זה כך, עדיף היה להטיל המס על הדלק ולא על מיעוט כזה קטן", הוסיף גבי בן הרוש, יו"ר המועצה.

לדברי בן הרוש, הפגישה לא היתה עיניינית ועל כן, מועצת המובילים ממשיכה בתכניתה והחל ממחר (יום ג') ישביתו את הטעינה והפריקה בנמלים וישבשו התנועה ברחבי כבישי ישראל.

נציגי האוצר ביקשו להיפגש עם נציגי המובילים היום (יום ב'), אך במועצה ציינו שעל בסיס התשובות שנתקבלו אתמול בערב, אין שום ערך לפגישה נוספת.

"אנו מעוניינים או לבטל את הטלת המס או לדחותו עד שהעניינים יתבהרו. לא ניפגש איתם עד שנקבל תשובות לדרישות שלנו והחל מיום שלישי תגובת המובילים על מצב של אפליה מהמכוערות שנהיו עד היום, תתבצע", אמר בן הרוש.
כפי שפורסם אמש, מועצת המובילים והמסיעים בישראל, קיימה אתמול בצהרים כינוס חירום של ארגוני ההובלה וההסעה בת"א. שם הוחלט כי המאבק שעליו הכריזה המועצה, כנגד ייקור המס על הסולר יחריף בתוך 48 שעות, כלומר מחר.

מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת ממשרד האוצר לבטל את ההחלטה לייקר את הבלו על הסולר ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי שהענף יפעל בצורה כלכלית ומסודרת.
עוד הוחלט כי החל ממחר ובמידה והדרישות של מועצת המובילים לא יענו, ייצאו ציי הרכב הגדולים להפגנה בכבישי הארץ, שלאחריה יעלו הרכבים לכיוון משרדי האוצר ומשרדי הממשלה. מועצת המובילים אף שוקלת להשבית את כל ענף ההובלה ללא יוצא מן הכלל, למעט הובלות שחיוניות לביטחון המדינה.

"ייקור הסולר מעמיד את כל חברות ההובלה במצב שאין ביכולתם לקיים את משרדיהם, הנזק מההתייקרות פוגע במובילים ובחברות במאות אלפי שקלים בחודש. המועצה וחברות ההובלה אינם כספומט שמהם אפשר לגבות כספים בשביל לבנות את גדר ההפרדה", אומר בן הרוש. "כולנו משלמים מיסים לכל המטרות שהמדינה צריכה ואין להטיל על גוף אחד לשאת על גבו את ההוצאות להקמת גדר ההפרדה".

מר בן הרוש ציין שמעולם לא עלה על דעתו, שענף ההובלה יעמוד בפני הדילמה של "מאין ניקח כסף למלא את המכלים במשאיות שלנו". "צי של 17 אלף משאיות כבדות יעמוד משום שלבעליהם אין מאין לשלם את ההתייקרויות הבלתי אחראיות על הסולר שיוזמת הממשלה", אומר גבי בן הרוש, יו"ר המועצה.