נחשפה פרשיית הונאה במכירת דלקים; מועצת המובילים: אמרנו לכם

טוענת כי הדלק שנמכר לרשות ללא מע"מ חוזר לארץ בכמויות גדולות ונרכש על ידי גורמים עבריינים בענף ההובלה וההסעה. הבוקר נעצרו 20 חשודים בגין ביצוע עבירות בתחום הדלק והשתמטות מתשלום מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים


00:00 ,23.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענת כי הדלק שנמכר לרשות ללא מע"מ חוזר לארץ בכמויות גדולות ונרכש על ידי גורמים עבריינים בענף ההובלה וההסעה. הבוקר נעצרו 20 חשודים בגין ביצוע עבירות בתחום הדלק והשתמטות מתשלום מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

 
"אמרנו לכם", כך הגיב גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, על הידיעה שהתפרסמה הבוקר כי משטרת ישראל עצרה 20 חשודים שקנו דלק מהרשות הפלסטינית תוך שימוש בתיעוד חשבונאי פיקטיבי ומכרו אותו בישראל.
 
ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי היא מזהירה זמן רב מפני התופעה של מעשיי עבריינות בשיווק דלק בישראל. המועצה טוענת כי הדלק שנמכר לרשות ללא מע"מ, חוזר לארץ בכמויות גדולות ונרכש על ידי גורמים עבריינים בענף ההובלה וההסעה. מצב זה תורם ליצירת אנרכיה בענף, ליצירת תחרות לא הוגנת ול-dumpingשל מחירים בלתי כלכליים בענף.
 
בן הרוש אומר כי במסגרת המאבק שמנהלים גורמי ההסעה וההובלה לביטול המס על הסולר, עלה נושא הספסרות בדלק השחור הפוגע קשות בחברות המאורגנות, וכיום, עם ביצוע המעצרים, "יצא המרצע מהשק".
 
בן הרוש ציין כי יש לכלול במחיר של הדלק הנמכר לרשות את ערך המע"מ ולמצוא מנגנון מתאים להחזר המע"מ לרשות הפלסטינית בדרך שאינה מאפשרת הונאת הרשויות בישראל. "הבעיה לא תיפתר במעצרם של כמה חשודים. יעצרו את אלה ויבואו אחרים במקומם. הפתרון הוא בקביעת תעריף של הדלק שהולך לשטחים בדומה לתעריף הנהוג בישראל", אמר בן הרוש.
 
נזכיר כי הבוקר, בתום חקירה סמויה ומשותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ולזרוע תשתיות ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית, נעצרו 20 חשודים בגין ביצוע עבירות בתחום הדלק והשתמטות מתשלום מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
 
מדוברות רשות המסים נמסר כי מדובר בחקירה מורכבת, שארכה למעלה משנה, במהלכה נאספו ראיות נגד החשודים בעבירות של רכישה ומכירת דלקים, שמקורם בין היתר, גם בשטחי הרשות הפלסטינית, תוך שימוש בתיעוד חשבונאי פיקטיבי.
 
חקירה זו מהווה גם המשך לפרשת "זהב שחור" שנחשפה ביולי 2005, על ידי היחידה הכלכלית ורשות המסים בישראל, אשר הובילה למעצרם של בני משפחה ממרכז הארץ, שעסקו בגניבת דלק, מהילתו ומכירתו, תוך השתלטות אלימה על גורמים בשוק הדלק וביצוע עבירות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים. חלק מהמעורבים עדיין מרצים עונשי מאסר בבתי כלא בארץ.
 
הפרשה הנוכחית התפתחה בעקבות מידע שהצטבר והצביע על כך שמעורבים מהפרשה הקודמת חזרו לעסוק בפעילות פלילית, לרבות בתחום הדלק ובהתחמקות מתשלומי מס על רווחים תוך פגיעה בקופה הציבורית הנאמדת בעשרות מיליוני שקלים.
 
בפעילות המבצעית שהחלה לפנות בוקר, על ידי זרוע תשתיות ביחידה הכלכלית ומחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, נטלו חלק כ-260 קצינים ושוטרים מהיחידה הכלכלית, כוחות מבצעיים של להב 433, שוטרי תגבור מיחידות מיוחדות וכן כ-80 חוקרי מכס ומע"מ מחקירות ת"א, ירושלים, חיפה ובאר שבע.
 
במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים ב-40 בתים בכל רחבי הארץ, נתפסו מחשבים, מסמכים וחומר חשבונאי רב.
בהמשך לחקירה הגלויה שנפתחה היום, ישנה כוונה להמשיך בביצוע מעצרים של מעורבים נוספים, החשודים בביצוע עבירות פליליות ובהעלמת מסים בקנה מידה רב.