משרד התחבורה: יומן מסע נועד לפקח על פעילות הנהיגה ועל עמידה בדרישות שעות עבודה ומנוחה

דובר משרד התחבורה, בתגובה להתנגדותה של מועצת המובילים לאכוף על נהגים לנהל יומן מסע: יומן הנסיעה האישי מאפשר לבקר את הנהיגה בשימוש של יותר מרכב אחד ביממה לנהג, וכמו כן מסייע לאכיפת החוק על ידי משטרת התנועה


00:00 ,10.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דובר משרד התחבורה, בתגובה להתנגדותה של מועצת המובילים לאכוף על נהגים לנהל יומן מסע: יומן הנסיעה האישי מאפשר לבקר את הנהיגה בשימוש של יותר מרכב אחד ביממה לנהג, וכמו כן מסייע לאכיפת החוק על ידי משטרת התנועה
 
אתמול פורסמה ידיעה ב- port2port בה תקף גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים את משרד התחבורה בעקבות תקנה חדשה שעל פיה יחוייבו נהגי האוטובוסים והמשאיות לנהל יומן מסע. לדבריו, כיום ישנן טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת טכנוגרף דיגיטלי, ובארץ פועלים משרדים רבים באמצעות תוכנות לניהול צי שעושות שימוש במערכות GPS.
 
לדבריו, ישנם בענף נהגים רבים, עולים חדשים, שאינם יודעים לכתוב בעברית ולכן לא ניתן יהיה לחייבם לנהל, עקב כך, יומן מסע. בן הרוש ציין כי מועצת המובילים מתנגדת לתקנה ולא תאכוף אותה.
 
ממשרד התחבורה נמסר, בתגובה לדברי בן הרוש, כי יומן נסיעות אישי נועד לסייע לנהג, לקצין הבטיחות בתעבורה, למנהל החברה ולרשויות לפקח על הפעילות הנהיגה ולעקוב אחר עמידה בדרישות תקנה 168 לשעות עבודה ומנוחה. שכן, יומן הנסיעה האישי מאפשר לבקר את הנהיגה בשימוש של יותר מרכב אחד ביממה לנהג, וכמו כן מסייע לאכיפת החוק על ידי משטרת התנועה. "ידועים מקרים רבים של החלפת יותר מדיסקית טכוגרף אחד ביום, ויומן נסיעות זה יתן מענה לכך".
 
אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, ציין כי הטכוגרף הדיגיטלי מתוכנן להביא לסיום את עידן הדיסק האנלוגי וכן את יומני הנסיעות, בעת המעבר להקלטה דיגיטלית של נתוני הרכב בהתאם לצורכי הבקרה והעבודה שלו. לדבריו, מועד החלת הפעלת הטכוגרף באירופה נדחה מספר פעמים בשל חילוקי דעות שונים. "מעת תחילת השימוש בטכנולוגיה מתקדמת זו בישראל, ועד שילובה בכל כלי הרכב, יחלפו מספר שנים, ולכן יומן הנסיעות ימלא את החלל בזמן זה".
 
בהתייחסו לסוגיית העולים החדשים, כפי שהועלתה על ידי בן הרוש, אמר דובר משרד התחבורה יומן הנסיעות האישי תוכנן לפירוט מינימלי של דרישות, ופישוט מירבי לשימוש יעיל על ידי כל נהג, גם למתקשים בשפה העברית.