עובדי רשות המעברים משביתים את המעברים היבשתיים לסחורות באיו״ש

עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון פתחו היום בצעדים ארגוניים, במסגרתם המעברים היבשתיים לסחורות באזור יהודה ושומרון סגורים לחלוטין עד השעה 12:00. העובדים יחריפו מחר את הצעדים וישביתו כליל את תנועת הסחורות במעברי הגבול באיו״ש


10:11 ,28.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון פתחו היום (ג') בצעדים ארגוניים, במסגרתם המעברים היבשתיים לסחורות באיזור יהודה ושומרון סגורים לחלוטין עד השעה 12:00.

 

ברקע לצעדים, דרישת העובדים להיכלל בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון בה הם נמצאים באופן יומיומי. למרות מו"מ שמתקיים מזה שנה וחצי בין הצדדים – ההסתדרות וועד העובדים אל מול נציבות שירות המדינה והאוצר – נציגי המדינה נסוגו מכל הסיכומים שהושגו לפני מספר ימים, והדיונים עלו על שרטון. לאור זאת החלו העובדים בצעדים ארגוניים, אשר יוחרפו אם המדינה לא תחזור בה מהתנהלותה והמשבר לא ייפתר. על הצעדים הבאים אשר יינקטו בימים הקרובים, תצאנה הודעות נפרדות.

 

מההסתדרות נמסר עוד כי עשרות עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון יחריפו מחר (ד') את הצעדים הארגוניים ולמשך כל היום לא יפתחו כלל למעבר סחורות את המעברים היבשתיים באזור יהודה ושומרון. היום נסגרו המעברים עד השעה 12:00.

משמעות סגירת המעברים היא שלא תועבר כל סחורה מישראל לשטחי יהודה ושומרון - ומשטחים אלו אל תוך גבולות ישראל. במעברים אלו חולפות כ-1,500 משאיות מדי יום, הנושאות מטען במשקל של עשרות אלפי טונות המשמש בעיקר את תעשיות הטקסטיל, החקלאות והבנייה.

 

הצעדים הארגוניים ננקטים על רקע מבוי סתום במו"מ של עובדי הרשות מול נציבות שירות המדינה והאוצר, להכללתם בהסכם הקיבוצי של משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון בה הם נמצאים. מו"מ בנושא מתקיים מזה שנה וחצי, אולם נציגי המדינה נסוגו לפני מספר ימים באופן חד-צדדי מכל הסיכומים שהושגו בין הצדדים.  בכוונת ההסתדרות וועד עובדי הרשות להחריף את הצעדים הארגוניים במידה שאנשי הנהלת הרשות לא יתעשו ויביאו לכדי סיום המשבר. 

 

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר: "עשרות עובדי רשות המעברים מבצעים מדי יום את מלאכתם בתנאים פיזיים לא פשוטים תוך סיכון ביטחוני, ולמרות זאת לא נמצאה הדרך להעסיקם תחת הסכם אשר ייתן מענה לתנאי ההעסקה הייחודיים להם. עד עתה גילינו איפוק ואחריות אך הגיעו מים עד נפש. בליווי ההסתדרות התחלנו בצעדים ארגוניים אשר יוחרפו עד אשר ייפתרו הסוגיות שבמחלוקת".

 

יו"ר ועד משרד הביטחון, איקו חסון, ציין: ״מזה כשנה וחצי מתנהל מו״מ על הצטרפות עובדי המעברים למשפחת משרד הביטחון ולהסכם הקיבוצי של עובדי המשרד. למרות ניסיונות האוצר למסמס את המו״מ גילינו אחריות ואיפוק, ולבסוף לאחר שהגענו לסיכומים חזר בו האוצר מההסכמות שהושגו בצורה מזלזלת ופוגענית. היום התחלנו בצעדים ראשונים על מנת לאותת לאוצר על מידת רצינותנו. כולי תקווה שמשרד האוצר יחזור בו מהסירוב לחתום על מה שהוסכם ולנהוג בהיגיון, אחרת לא תוותר לנו ברירה אלא להחריף את הצעדים בימים הקרובים עד כדי סגירת המעברים לאלתר למעט מקרים הומניטריים".

 

צפו בסרטון שהועבר באדיבות דוברות ההסתדרות: