החרפה במעברים: 70 אלף עובדים לא יורשו להיכנס לישראל

על רקע המבוי הסתום במו"מ לתנאי העסקה עובדי כל המעברים ברחבי עזה ואיו"ש ישביתו את תנועת רכבי מטען והולכי רגל, למעט ארבעה מעברים שנפתחו בהוראת בית משפט


10:49 ,03.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מחריפים הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון, שייכנסו היום (יום א') ליומם הרביעי. היום ייסגרו כל מעברי הולכי הרגל באזורי רצועת עזה ויהודה ושומרון, ותימנע כניסתם של כ-70 אלף עובדים אל תוך תחומי ישראל. במקביל ימשיכו להיות סגורים לחלוטין כל מעברי הסחורות באזורים אלו, כולל המעברים ארז וכרם שלום.

 

הבוקר, בשעה 5:30 הועברה בקשה בהולה על ידי משרד הביטחון לנשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אפרת לקסר. בשעה 6:15 הוציאה הנשיאה צו מניעה דחוף למניעת העיצומים בארבעה מ-16 המחסומים שבהם מתוכננים העיצומים. בהחלטת השופטת נכתב כי צו המניעה ניתן בשל הערכת משרד הביטחון כי יש "התכנות גבוהה" כי העיצומים ומניעת המעבר במחסומים, יביאו ל"הדרדרות בטחונית". צו המניעה הדחוף ניתן עד לדיון שיתקיים הבוקר באולמה של הנשיאה לקסר.

 

מההסתדרות נמסר כי הצעדים הארגוניים ננקטים על רקע מבוי סתום במו"מ להכללת עשרות עובדי הרשות בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון היומיומית בה הם נמצאים. לאחרונה נסוגו נציגי האוצר מהסכמות ביניים שהושגו בין הצדדים.

 

עוד נמסר כי ״במידה שנציגי המדינה בדיונים לא יתעשתו ויביאו לכדי סיום המשבר, בכוונת ההסתדרות וועד עובדי הרשות להחריף עוד יותר את הצעדים הארגוניים גם בהמשך השבוע״.

 

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר: "אנו נחושים במאבקנו לתנאי העסקה אשר יכבדו אותנו ואת מלאכתנו. הצעדים שלנו יימשכו ויוחרפו עד אשר המו"מ בין הצדדים יימשך באופן ענייני בהתאם לסיכומים אשר הושגו עד כה".

 

יו"ר ועד משרד הביטחון, איקו חסון, הוסיף: ״אנו נאבקים למען הצטרפות עובדי המעברים למשפחת משרד הביטחון ולהסכם הקיבוצי של עובדי המשרד. אני קורא לנציגי האוצר להתעשת לחזור לשולחן הדיונים במהרה לפני החרפה נוספת במשבר".