מסתמן: חברה כלכלית בבעלות מועצת המובילים תפעיל מסוף מטענים באשדוד

ועדת ההיגוי בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן המליצה לאחרונה להעמיד לרשות מועצת המובילים שטח של 30 דונם בצמוד לחברת נמל אשדוד לתקופה של שנתיים


00:00 ,27.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת ההיגוי בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן המליצה לאחרונה להעמיד לרשות מועצת המובילים שטח של 30 דונם בצמוד לחברת נמל אשדוד לתקופה של שנתיים
 
ועדת ההיגוי בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן המליצה לאחרונה להעמיד לרשות מועצת המובילים קרקע מתאימה להקמת מסוף מטענים בנמל אשדוד.
 
לאור החלטת הצוות אותר שטח בהיקף של 30 דונם בצמוד לנמל אשדוד אשר יוכשר כמסוף מטענים ויעמוד לשירות חברות ההובלה, וזאת, ככל הנראה, לתקופה של שנתיים.
 
מסוף המטענים אמור לשרת את החברות אשר עוסקות במסירות ישירות במטען כללי, ובהתאם לכך ייערך התכנון הפיזי והלוגיסטי של המסוף.
 
לשם תפעול השטח ששייך לחברת חנ"י והיה אמור לצאת למכרז בקרוב תקים מועצת המובילים והמסיעים  חברה כלכלית בבעלותה אשר תפעיל את מסוף המטענים שייועד למטענים כלליים בעיקר ויאפשר את אחסנתם במסוף לתקופה של 48 עד 72 שעות בלבד.
 
בשיחה עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין הלה כי בכוונת המועצה לתפעל את השטח האמור תוך חודשיים מהיום – קרי סוף חודש אוקטובר-תחילת נובמבר. בן הרוש אמר כי הוא צופה גידול של 30% בכמות המטענים שתגיע לנמלים בחודשים הקרובים.
 
בן הרוש הוסיף כי הפעלת מסוף זה תתרום לקיצור זמן הפריקה של האוניות ויחסוך כחצי במספר כלי הרכב שמבצעים את הפריקה. כמו כן ציין בן הרוש כי זמני ההמתנה של אוניות יקוצרו משמעותית ויתקבל חסכון בעלויות העגינה, לאור העובדה שעלות יום עגינה עומד על 30-40 אלף דולר. פעילות המסוף תאפשר בנוסף תכנון ריאלי של לוח זמנים והדבר יחסוך שעות עבודה מבוזבזות.
 
ועדת ההיגוי כאמור הגיעה למסקנה כי מסוף מטענים במודל תפעולי ישרת את כלל הגורמים הלוקחים חלק בשרשרת הלוגיסטית, לרבות חברות הספנות והנמל אשר ייהנו מחסכון משמעותי בעלויות.

על פי הנחיית הוועדה, היועצת המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, תבחן את מכלול ההיבטים המשפטיים בכל האמור להקצאת הקרקע ללא מכרז, וכן עידוד המיזם באמצעות סבסוד זמני של עלויות החכירה.
 
במקביל יתכנס צוות כלכלי משותף למועצת המובילים ולמשרד התחבורה, לגיבוש תוכנית עסקית מפורטת אשר תשקף את היקף ההשקעות ועלויות התפעול של הפרוייקט.