מועצת המובילים תפעיל מנגנון שיפקח על אכיפת החוק המתוקן לשרותי הובלה

גבי בן הרוש: "לא יעלה על הדעת להשאיר לנצח מצב שבו הנמל מבצע מסירה ישירה של מטען מהאונייה ישר למשאית, הנהג יוצא את שערי הנמל ולאחר קילומטרים ספורים בלבד הוא נעצר על ידי המשטרה, עולה על משקל ויורד עם דו"ח על הובלה בעומס יתר"


00:00 ,24.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות התנגדות שר התחבורה, אושרה בקריאה שניה ושלישית הצעת תיקון חוק שרותי הובלה
 
כפי שפורסם אתמול, השבוע אשרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת תיקון חוק שירותי הובלה, תיקון מס 2 לתיקון דיני חומרים מסוכנים שיזם חבר הכנסת אורי אריאל. התיקון כולל סעיף המטיל אחריות פלילית על מי שמשלחים, מובילים, מזמינים – הובלות מטענים שבהם מתבצעת עבירה של הובלה בעומס ייתר.
 
עיקרו של החוק, שאותו יזמה ודרשה לחוקק מועצת המובילים והמסיעים, הוא הטלת אחריות על הובלה בעומס ייתר גם על המשלחים ובמיוחד על הנמלים שמהם יוצאות אלפי משאיות עם מטען עודף.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי "את השערורייה הזו ואת מסע הייסורים של הנהגים צריך היה להפסיק. לא יעלה על הדעת להשאיר לנצח מצב שבו הנמל מבצע מסירה ישירה של מטען מהאונייה ישר למשאית, הנהג יוצא את שערי הנמל ולאחר קילומטרים ספורים בלבד הוא נעצר על ידי המשטרה, עולה על משקל ויורד עם דו"ח על הובלה בעומס יתר".
 
בן הרוש אומר כי הנמלים פעלו בכל הדרכים לסכל את הצעת החוק ונעזרו בשר התחבורה מאיר שטרית שתמך בעמדתם. את ההצעה שאושרה הציג בפני מליאת הכנסת ח"כ אמנון כהן. בן הרוש דרש לחייב את מזמין שירות ההובלה למסור למוביל הודעה בכתב ובה פרטים על סוג המטען ומשקלו, כדי שהמוביל יוכל לוודא כי ההובלה נעשית בהתאם לתנאי הרשיון.
 
"תיקון החוק שאושר, לאחר מאבק ממושך של כ- 8 שנים, בא לעשות צדק עם הנהגים ששלמו לבדם את המחיר על ההפקרות ששררה בעניין זה", הוסיף בן הרוש.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה מסר כי בכוונת מועצת המובילים והמסיעים להפעיל מנגנון שיפקח על יישום החוק.