מועצת המובילים תוקפת את שר התחבורה בנושא האחריות השילוחית של הנמלים

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "משרד התחבורה מבקש פטור מעבריינות - רוצה לשחרר את הנמלים מאחריות שלוחית. המשמעות: משאיות עם עודף משקל וחומרים מסוכנים יצאו מהנמלים"; השר שטרית בתגובה: אני פועל להקמת מערך של שקילת משאיות ביציאה מהנמלים


00:00 ,11.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "משרד התחבורה מבקש פטור מעבריינות - רוצה לשחרר את הנמלים מאחריות שלוחית. המשמעות: משאיות עם עודף משקל וחומרים מסוכנים יצאו מהנמלים"; השר שטרית בתגובה: אני פועל להקמת מערך של שקילת משאיות ביציאה מהנמלים
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גילה בכנס בטיחות שיזם משרד התחבורה, כי שר התחבורה מאיר שיטרית פועל לשחרר את הנמלים מחובת אחריות שלוחית ולאפשר בכך יציאה של משאיות עם עודף מטען וחומרים מסוכנים מהנמלים ללא אחריות שלוחית ופיקוח של רשויות הנמלים.
 
בן הרוש אמר כי הנמלים הם המקור הקלאסי להתהוות העבירות של עומס יתר. "מהנמלים יוצאות משאיות עם מטען במשקל עודף של עשרות טונות ועם חומרים מסוכנים המופעלים על ידי מובילים בלתי מורשים".
 
לטענת בן הרוש, חובת אחריות שלוחית חלה על הנמלים וכי עפ"י החוק שהתקבל לאחרונה ישא באחריות על הובלה בעומס יתר כל מי שאחראי להעמסת המטען, כמו גם משלח המטען ומזמין ההובלה, ולא רק הנהג כפי שהיה עד כה.
 
יו"ר מועצת המובילים ציין ש- 70% מהפעילות של הרכבים הכבדים מתבצעת בנמלים, כמו גם הפיקוח על שעות העבודה והמנוחה של הנהגים הוא בשליטת הנמלים המכתיבים לנהגים את זמני הטעינה והפריקה. בן הרוש הדגיש כי בידי שר התחבורה האפשרות להשליט סדר בנמלים, הן בתחום הובלה בעומס יתר והן בהסדרת זמני הפריקה והטעינה שיקבעו בהתאם לשעות העבודה של הנהגים הקבועות בחוק.
 
"לא יעלה על הדעת ששר התחבורה, הממונה על תקנות התעבורה, ירחיק לכת עד כדי כך ויפתח את הפתח הגדול ביותר להובלה בעומס יתר ולהכתבת זמני פריקה וטעינה לנהגים בניגוד לתקנת שעות עבודה ומנוחה".
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אמר, כי הוא מקווה שהשר ייסוג מהצעתו והנמלים יפעלו כמתחייב על פי החוק.
 
 
להלן תגובת יועץ התקשורת של השר שטרית:
שר התחבורה מאיר שטרית ממשיך לקדם את יוזמתו להביא להקמת מערך של שקילת משאיות ביציאה מהנמלים. מהלך זה דורש הערכות שתמשך זמן מה עד שיותקנו השערים המיוחדים המיועדים לכך. השר רואה לנגד עיניו בחשיבות גבוהה את מניעת תנועתן של משאיות במשקל חורג בכבישי ישראל, וזאת למען בטיחות הציבור ולשם שמירה על תשתיות הכבישים הניזוקים מתנועת משאיות שכאלו. משרד התחבורה אף שוקד - בתיאום עם החברה הלאומית לדרכים - על תכנית להצבת מכשירי שקילה בכבישים עצמם בכדי להגביר את האכיפה סביב עניין זה.