מועצת המובילים: שר התחבורה החדש יצטרך לייקר את מחירי ההובלה וההסעה

במועצת המובילים טוענים שבתקופה שבין ה-1 בינואר 2006 ועד ה-1 באפריל 2006 התייקרו תשומת ההפעלה של משאית-אוטובוס בכ- 4%. בחישוב שנתי הם מעריכים את התייקרות בכ-20%


00:00 ,23.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים תתבע ממשרד התחבורה להכיר בעלויות של תשומות ההובלה וההסעה בכ-20%
 
בתקופה שבין ה-1 בינואר 2006 ועד ה-1 באפריל 2006 התייקרו תשומת ההפעלה של משאית-אוטובוס בכ- 4%. בחישוב שנתי מעריכים את התייקרות בכ-20%. דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, שערך את התחשיב אומר כי הדלק התייקר ב-8% ומהווה 32% במשקל סל תשומות של חברת תחבורה. שכר עבודה מהווה כ-22% מערך הסל, ועלות ההון כ-17%.
 
"בקרב מנהלי חברות ההובלה וההסעה קיימת דאגה לגבי עתיד הענף ויכולתן של החברות להגיע למצב של רווחיות. על מרבית החברות רובצים חובות בגין חידוש ציוד והכנסת רפורמות ניהוליות מודרניות. ההוצאות על הפעלת משאיות טיוליות ואוטובוסים נמצאות כל הזמן במצב של עלייה, בעוד מחירי ההובלה וההסעה אינם ניתנים לשינוי", אומר דוד כוכבא.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אומר כי הנהלת המועצה תיפגש עם שר התחבורה מיד עם כינון הממשלה החדשה כדי להציג בפניו את התחשיבים המצביעים על התייקרות  ולבחון כיצד ניתן לגשר בין הגידול בהוצאות לקיטון בהכנסות.
 
כמו כן תובעת  מועצת המובילים והמסיעים ממשרדי הממשלה להפסיק את מדיניות "בת היענה"  לפיה אין משרדי הממשלה מכירים בהתייקרויות ומסרבים לעדכן את מחירי ההובלה וההסעה כאשר מדובר בביצוע הסעות עבור גורמים ממשלתיים וציבוריים דוגמת משרד החינוך ואחרים. הממשלה, שלה חלק גדול בייזום ההתייקרויות חייבת לשמש דוגמה לכל מזמיני העבודה, אומר בן הרוש.
 
כאמור הדרישה להכיר בעלויות של תשומות ההובלה וההסעה בכ-20% תוצג לשר התחבורה.