מועצת המובילים: צפויה התייקרות של מחירי ההובלה וההסעה בעשרות אחוזים

במועצת המובילים והמסיעים מעריכים כי מחירי ההובלה וההסעה יתייקרו בעשרות אחוזים. גובה ההתייקרות יושפע מאופי הפעילות וביכולת המיקוח של המוביל. בשל העובדה כי מרכיב הסולר בסל התשומות חצה בממוצע את קו ה-35%, הובלות בקווים ארוכים יושפעו באופן קיצוני יותר מעליית


00:00 ,23.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ההתייקרות תשפיע על מחירי כלל המוצרים והשירותים במשק ובפרט על מוצרי היסוד
 
בעקבות הודעתה של התאחדות התעשיינים על התייקרותם של אלפי מוצרים כתוצאה מעליית מחירי הסולר, צופים בהתאם התייקרות במחירי ההובלה וההסעה.
 
במועצת המובילים והמסיעים מעריכים כי מחירי ההובלה וההסעה יתייקרו בעשרות אחוזים. גובה ההתייקרות יושפע מאופי הפעילות וביכולת המיקוח של המוביל. בשל העובדה כי מרכיב הסולר בסל התשומות חצה בממוצע את קו ה-35%, הובלות בקווים ארוכים יושפעו באופן קיצוני יותר מעליית מחירי הסולר.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אמר הבוקר, כי המועצה התכוונה לכנס את כל  צרכני הסולר וראשי המשק  לאסיפת חירום לדון בדרכים  להורדת מחירי הסולר , אחת הדרכים הסבירות היא הורדה משמעותית  בגובה הבלו שהממשלה מטילה על הסולר, ואולם בהמשך להודעת התעשיינים כי בדעתם לייקר את המוצרים, דחתה המועצה את רעיון הכינוס והחלה ולפעול מול משרדי הממשלה המהווים את הלקוח הגדול והמרכזי לשירותי ההובלה וההסעה בדרישה לעדכן את המחירים עבור שירותי ההובלה וההסעה.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים אומר, כי המועצה דורשת מהאוצר להוריד מסדר היום את החלטתה לייקר את הבלו על הסולר בחודש הבא ב- 52 אגורות ובנוסף, להוריד את הבלו הקיים  בסך 68 אגורות ל- 34 אגורות.