מועצת המובילים: פרויקט הסבת נהגים מרכב כבד יפתור מצוקה בענף ההיסעים

כרבע מכלל נהגי הרכב הכבד הינם בני 55 ומעלה כאשר במקביל בענף ההיסעים קיים מחסור בנהגים מנוסים, ואופי העבודה אינו דורש מאמץ פיזי. בן הרוש: משרד התחבורה יכול לתרום להתמודדות במחסור החמור בנהגי הסעות ולתת מענה מכובד לנהגי המשא הכבד


00:00 ,26.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כרבע מכלל נהגי רכב כבד הינם בני 55 ומעלה כאשר במקביל בענף ההיסעים קיים מחסור בנהגים מנוסים, ואופי העבודה אינו דורש מאמץ פיזי. בן הרוש: משרד התחבורה יכול לתרום להתמודדות במחסור החמור בנהגי הסעות ולתת מענה מכובד לנהגי המשא הכבד
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל פנה לאחרונה במכתב לסמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, מר עוזי יצחקי, בנושא הסבת נהגי רכב כבד להסעת אוטובוס נוסעים קטן – עד 14 נוסעים. עותקים ממכתבו של בן הרוש הגיעו גם לשר התחבורה שאול מופז, מנכ"ל משרדו גדעון סיטרמן, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא וכן חברי הנהלת מועצת המובילים.
 
בן הרוש מסב את תשומת לבו של סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה לכך כי בהמשך למאמץ שנעשה בענף ההובלה וההסעה בדבר גיוס נהגים, עלה על הפרק פרויקט הסבת נהגים מרכב כבד לרכבי הסעה.
 
בן הרוש מציין במכתבו כי כיום כ-25% מכלל הנהגים ברכבים הכבדים הינם בגילאי 55 ומעלה, עובדה אשר מגבילה לעתים את תפקודם הכולל מאמץ פיזי וטיפול במטענים כבדים. יחד עם זאת, כותב בן הרוש, בענף ההיסעים קיים מחסור בנהגים מנוסים, ואופי העבודה אינו דורש מאמץ פיזי של טיפול במטען.
 
על כן, כותב בן הרוש, מודל ההסבה יכול לתת מענה הולם הן למצוקת הנהגים בענף ההיסעים, אשר "ירוויח" נהגים מנוסים בעלי ידע רב במכונאות ותחזוקת רכב והתמצאות בכבישי הארץ, והן מענה אישי לנהגים אשר ישמרו על מסגרת עבודה מקצועית.
 
בן הרוש מציין כי על מנת להביא את התהליך לידי ביצוע יש לבחון את מכלול הדרישות להסבה ולקבוע מודל אשר יתחשב בנהגים המקצועיים ובוותק שצברו עם השנים בעבודה.
 
בן הרוש כותב עוד כי "במידה ומשרד התחבורה ימצא את הדרך לייעל את תהליך המיון, הקליטה וההכשרה, תהיה בכך תרומה חשובה להתמודדות במחסור החמור בנהגים מקצועיים בתחום ההסעות מחד ומענה מכובד לנהגי המשא הכבד עם התבגרותם מאידך".