מועצת המובילים נלחמת בתופעת מובילים בלתי מורשים

במכתב של מר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מאתמול, אל מר יורם ארבל יו"ר לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים במחוז חיפה והצפון נכתב כי בתקופה האחרונה הולכת ומתרחבת תופעת הגניבות של משלוחים שלמים או מתוך משלוחים


00:00 ,14.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לדברי מר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, העסקת מובילים בלתי מורשים מוסיפה לסיכון שבגניבת מכולות ולתאונות הדרכים.

" בתקופה האחרונה הולכת ומתרחבת תופעת הגניבות של משלוחים שלמים או מתוך משלוחים, כאשר רוב רובן של הגניבות בוצעו ומתבצעות ע"י מובילים בלתי מורשים, המועסקים ע"י סוכני מכס, חברות שילוח, או ע"י בעלי המטענים עצמם. מועצת המובילים והמסיעים בישראל פועלת נמרצות לשים קץ להעסקת מובילים בלתי מורשים, אשר לא רק תורמים לגניבות, כי אם להם חלק נכבד בתאונות הדרכים והקטל בכבישים ", כתב יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מר גבי בן הרוש, אתמול במכתב למר יורם ארבל – יו"ר לשכת סוכני המכס והשמלחים הבינ"ל מחוז חיפה והצפון.

מר גבי בן הרוש הוסיף במכתבו כי במטרה לשמור על הרכוש מחד, ולתרום למלחמה בתאונות הדרכים מאידך, יש להעסיק מובילים מורשים בלבד לצורך ביצוע ההובלות.

מר בן הרוש מציין כי בכדי להבטיח את הרכוש הנמסר להובלה,להלן הדרישות אשר מומלץ לדרוש מכל אחד מן המובילים :
  1. הצגת רשיון מוביל עפ"י דין.
  2. הצגת רשיון להובלת חומרים מסוכנים.
  3. שטח אחסנה מסודר ושמור לצורך אחסון ביניים.
  4. פוליסת ביטוח סחורות בהעברה בגבולות אחריות עפ"י הצורך.
  5. פוליסת ביטוח לאחריות המוביל בגבולות אחריות עפ"י הצורך.
  6. ביטוח אחריות כלפי הציבור (סיכוני צד שלישי), בגבולות אחריות שלא יפחתו מסך של 500,000 ₪ לאירוע ולתקופת הביטוח.
  7. ביטוח חבות המעבידים בגבולות אחריות המקובלים בשוק הביטוח בישראל.

מר בן הרוש מסיים בכך שהדרישות כאמור, מטרתן להגן הן על סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, והן על בעלי המטענים, ומועצת המובילים תעזור ככל שתוכל.