מועצת המובילים: משרדי הובלה נסגרים ומתמזגים כתוצאה מייקור הסולר

"משבר כבד פוקד את משרדי ההובלה וההסעה הפרטיים. לאחרונה נסגרו עשרות משרדי הובלה, או התמזגו באחרים מחוסר ברירה משום שאין ביכולתם לקיים את עצמם בגלל ההתייקרות החדה במחירי הסולר, הביטוח ויתר התשומות", אמר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל


00:00 ,19.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"משבר כבד פוקד את משרדי ההובלה וההסעה הפרטיים. לאחרונה נסגרו עשרות משרדי הובלה, או התמזגו באחרים מחוסר ברירה משום שאין ביכולתם לקיים את עצמם בגלל ההתייקרות החדה במחירי הסולר, הביטוח ויתר התשומות", אמר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל.

בישיבה שקיים הדירקטוריון של מועצת המובילים והמסיעים דווח כי משרדי הובלה נקלעו לקשיים וישנם כאלה שאינם יכולים לרכוש סולר. זאת מאחר ולטענתם, מחיר מיכל סולר זינק לממדים חסרי תקדים. בישיבה נשמעה הדרישה לתבוע משר התחבורה, מאיר שיטרית, לפעול בדחיפות להורדת מחירי הסולר.

מועצת המובילים תולה את האשמה במשרד האוצר, בכך, שלטענתם, האוצר העלה את הבלו על הסולר באמצעים לא חוקיים ובהליך קלוקל.

לדברי גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, האוצר העלה את הבלו על הסולר בתחילת השנה, בצו זמני, שהיה צריך לקבל את אישור ועדת הכספים של הכנסת. אך, לדבריו, עד היום לא הצליח האוצר להשיג את אישור ועדת הכספים של הכנסת להליך זה. "בתחבולות שונות ממשיך האוצר לגבות את הבלו מבעלי המשאיות הנאלצים לשאת בעצמם ההוצאה על רכישת הסולר היקר, משום שאין ביכולתם לגלגל את ההתייקרות על הלקוחות, הטוענים שגם להם אין מהיכן להביא את הכסף", אמר יו"ר מועצת המובילים.

בן הרוש ציין כי הוא תולה תקוות רבות בשר התחבורה החדש, מאיר שיטרית, שנתבקש לסייע למובילים במצוקתם הקשה.