מועצת המובילים מקדמת פרוייקט לגיוס 5,000 נהגים מקצועיים חדשים

הפרויקט עוסק בגיוס נהגים בעלי רשיון מעל 4 ו-15 טון. על פי הערכות הביקוש למקצוע יגדל משמעותי לנוכח צו ההרחבה המעניק זכויות פנסיה ושיפור תנאי ההעסקה


00:00 ,13.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרויקט עוסק בגיוס נהגים בעלי רשיון מעל 4  ו-15 טון. על פי הערכות הביקוש למקצוע יגדל משמעותי לנוכח צו ההרחבה המעניק זכויות פנסיה ושיפור תנאי ההעסקה
 
מועצת המובילים והמסיעים בישראל, בשיתוף גופים ממשלתיים, מקדמת בימים אלה פרויקט השמה רב ממדים להכשרה והשמה של מלאי כוח אדם נהגים, עבור חברות ההובלה וההסעה.
 
הפרויקט עוסק בגיוס נהגים בעלי רשיון מעל 4  ו-15 טון בהיקף של כ-5,000 איש. ההערכה היא כי הביקוש לעסוק במקצוע הנהיגה יגדל משמעותית, לנוכח צו ההרחבה המקנה זכויות פנסיה ושיפור תנאי ההעסקה של הנהגים.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי צו ההרחבה שעליו חתם לאחרונה השר אלי ישי יחייב כל מי שמעסיק נהגים ברכבים מעל 4 טון לבטח את הנהגים בקרן פנסיה, וזאת בדומה להחלטה שקיבלה התאחדות בעלי מפעלי תובלה ומועצת המובילים והמסיעים בישראל בתחילת 2006 בעת שחתמו עם קרן הפנסיה "עמית" של הפניקס חברה לביטוח על הסכם ביטוח פנסיוני מקיף לעובדים בחברות ההובלה וההסעה הכפופים למועצה.
 
בן הרוש אומר כי יכולתו של הסכם זה להתקיים לאורך ימים היה מותנה בצו ההרחבה שעליו חתם לאחרונה  שר התמ"ת.
 
דן שורצברד, מזכיר התאחדות בעלי מפעלי תובלה, אומר כי צו ההרחבה יצר בדיעבד כפיפות סמכויות בין כל המעבידים בענפי ההובלה וההסעה, לבין התאחדות בעלי מפעלי תובלה ומועצת המובילים והמסיעים, לפיו יהיה עליהם להשתלב בפעילות הארגונית של גופים אלה, ולשאת בתשלומי דמי חבר ארגוניים כמתחייב מצו ההרחבה המקנה להתאחדות מעמד של ארגון יציג.
 
מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים,  דוד כוכבא, אמר כי מעתה ייהנו כל המעסיקים בענף התובלה מהישגיה של המועצה בהם: הנהגת רשיון מוביל, קביעת אחריות שלוחית שעיקרה הטלת האחריות על חריגות בהעברת מטענים גם על הגורם המשלח ולא רק על הנהג. הפעלת תקנה 168 המאפשרת לנהג לבצע משמרת נהיגה  במסגרת יום עבודה של 14 שעות.

כוכבא אומר כי בנוסף לפעולות אלה יתווספו לחברות השירותים הבאים: מתן שירותי ייעוץ וליווי מקצועי למעסיקים במכלול תחומי התנהלות החברות, מתן שירותי הדרכה למנהלים, אנשי מטה, סדרנים ונהגים ייצוג הענף מול הרשויות, יצירת שותפות פעילה בלשכות התאום של הארגונים הכלכליים, מיצוב הענף והעלאת דימויו, גיוס והכשרת  נהגים, רכישה משותפת של  מוצרים ושירותים.