מועצת המובילים: מופז יחל ביישום דו"ח סגיס מיד לאחר החג

בן הרוש: "המלצות דו"ח סגיס הן מורה נבוכים לענף כולו ויש לפעול ליישומו המיידי". השר מופז הבטיח לפעול ליישום המלצות הדו"ח בנושא משק המשאיות והגברת הבטיחות בכבישים


00:00 ,09.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בן הרוש: "המלצות דו"ח סגיס הן מורה נבוכים לענף כולו ויש לפעול ליישומו המיידי". השר מופז הבטיח לפעול ליישום המלצות הדו"ח בנושא משק המשאיות והגברת הבטיחות בכבישים
 
מועצת המובילים והמסיעים מדווחת כי שר התחבורה ובטיחות בדרכים שאול מופז הודיע כי מיד אחרי החג הוא יתחיל ביישום סעיפים מרכזיים בדו"ח ועדת סגיס בכל הקשור בהמלצותיה לגבי משק המשאיות, והגברת הבטיחות בכבישים.
 
מהמועצה נמסר כי שר התחבורה אמר את הדברים במסגרת ישיבת ההנהלה מיוחדת לרגל ראש השנה של מועצת המובילים והמסיעים בה היה מופז אורח הכבוד.
 
השר נענה לקריאתו של יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אשר תבע ליישם את דו"ח סגיס בכל הקשור להסדרת ענף ההובלה בישראל. בהתייחסו לדו"ח סגיס אמר בן הרוש לשר התחבורה כי המלצות הוועדה הן מורה נבוכים לענף כולו, ומה שנותר זה ליישם את הדו"ח.
 
במצגת נתונים שהוגשה לשר התחבורה נמסר כי ענף ההובלה במשאיות מהווה 95% מכלל היקף ההובלה היבשתית, זאת לעומת הרכבת המהווה רק 5% מהיקף הפעילות. על פי המצגת בענף פועלות 30 אלף משאיות המספקות תעסוקה ל-40 אלף איש. עוד נמסר כי היקף הפעילות השנתית בענף מסתכם בכ-14 מיליארד שקל בשנה.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה, שהכין את הנתונים אמר כי בקרב החברות הלא מאורגנות תחום הבטיחות עדיין פרוץ, וכי יש בו בעיות של הובלה בעומס יתר, וכן קיימת חולשה ביכולת אכיפת החוקים והתקנות הנובעות מהמחויבות לחוק רשיון מוביל.
 
שר התחבורה הדגיש במהלך הישיבה המיוחדת את חשיבותה של ההובלה במשאיות ואמר כי עדיין רחוק היום שבו תוכל הרכבת להגדיל את חלקה בהובלת מטענים וכי כלכלת המדינה, התעשייה, היצוא והיבוא נמצאים בידיים של מועצת המובילים והמסיעים.

בין היתר במהלך הישיבה הביע השר את מלוא הערכתו לדרך ניהול ענף ההובלה וההסעה בידי המועצה העושה, לדבריו, את העבודה באחריות, בממלכתיות ובאקטיביזם מבוקר.
 
גבי בן הרוש פנה בהזדמנות זאת לשר בבקשה לפעול בממשלה להורדה של גובה דמי הבלו על הסולר.   לדבריו, מחירי הדלק התייקרו מאוד והם מונחים כאבן ריחיים על צווארם של חברות ההובלה, ועל הממשלה למתן את המסים שהיא גובה על צריכת הסולר.
 
ממועצת המובילים נמסר כי השר מופז הבטיח את עזרתו, ואמר לחברי ההנהלה כי הוא רואה את עצמו כנציגם ליד שולחן הממשלה.