מועצת המובילים מארגנת קואליציה למאבק לביטול הבלו הנוסף על הסולר

מועצת המובילים והמסיעים בישראל מארגנת את כל הגופים הגדולים המשתמשים בסולר למאבק משותף לשם ביטול הבלו הנוסף שהטילה הממשלה על הסולר. גבי בן הרוש, יו"ר המועצה אמר, כי המועצה יחד עם הגופים שיצטרפו אליה תפעל בשלושה מישורים - המשפטי, הפרלמנטרי והציבורי – המאבק


00:00 ,04.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נמשכת ההתנגדות להטלת המס על הסולר

מועצת המובילים והמסיעים בישראל מארגנת את כל הגופים הגדולים המשתמשים בסולר למאבק משותף לשם ביטול הבלו הנוסף שהטילה הממשלה על הסולר. גבי בן הרוש, יו"ר המועצה אמר, כי המועצה יחד עם הגופים שיצטרפו אליה תפעל בשלושה מישורים - המשפטי, הפרלמנטרי והציבורי – המאבק על דעת הקהל.

מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא מסר, כי הגיעו אל הנהלת המועצה דרישות של גופים ציבוריים, לא להרפות מהמאבק נגד הטלת מס על הסולר. בין הפונים הבולטים התאחדות התעשיינים בישראל וגורמים נוספים שהסולר מהווה עבורם הוצאה כבדה .

במסמך מיוחד שהכין דוד כוכבא, אשר יופץ בקרב חברי הכנסת ובתקשורת, נמסר כי הממשלה יקרה את הבלו על הסולר בארבע השנים האחרונות פי 7 ומחיר הסולר בתקופה זו הוכפל. הבלו על הסולר הועלה ביוזמת המדינה באפריל 2002 מ- 11 אגורות לליטר ל- 37 אגורות לליטר ובדצמבר 2003 הקפיצה היא ל- 67 אגורות לליטר.

דוד כוכבא אמר, כי משאית ממוצעת צורכת כ- 4,000 ליטר סולר בחודש. המשמעות היא כי בעל המשאית ישלם מס על צריכת סולר כ- 2,680 שקלים בחודש.

ענף המשאיות הכבדות וצי האוטובוסים הפרטי מאופיין כעתיר הון ועתיר כוח אדם. לנוכח המיתון הארוך והמשבר בענף התיירות, יציבותו הכלכלית של הענף קריטית להמשך פעילותו וקיומו, נאמר במסמך שיופץ בקרב חברי הכנסת ומשרדי הממשלה.

הפעילות האינטנסיבית בקרב חברי הכנסת תחל מייד לאחר הטיפול של הסיעות בתקציב המדינה. ייקור המס על הסולר יהיה רק אחד מהנושאים שחברי הכנסת יתבקשו לדון בהם. הלובי של מועצת המובילים והמסיעים בכנסת, המורכב מקבוצה גדולה של חברים בוועדות הכנסת, יתבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת את הטיפול בביצוע דו"ח ועדת סגיס, שבמסקנותיה מצביעה על הגורמים להפקרות השוררת בענף ההובלה, על הסיבות לריבוי תאונות הדרכים, על היעדר אכיפה ואוזלת היד של הרשויות בטיפול בענף.

מועצת המובילים מארגנת קואליציה למאבק לביטול הבלו הנוסף על הסולרגבי בן הרוש, יו"ר המועצה אומר, כי בשנת 2004 יהיה הלובי החקלאי בכנסת חיוור מול לובי "התחבורה". ועדות הכנסת הרלוונטיות יהיו בשנה זו עסוקות מאד בטיפול בדרישות של ענף ההובלה וההסעה. המועצה תיזום פגישות עם ראשי הסיעות בכנסת ותפעל בקרב מרכזי המפלגות. מנשר מיוחד ישלח לחברי מרכז הליכוד ובכל כינוס של המרכז יופיעו מטעמה של המועצה תעמלנים של "לובי התחבורה". בן הרוש גם הורה ליועץ המשפטי של המועצה לטפל בצד המשפטי ולהיערך להגשת בג"ץ. המאבק על הסדרת ענף ההובלה וההסעה יקיף את כל הגורמים הפוליטיים והשלטוניים.