מועצת המובילים מאיימת לחדש את המאבק כנגד ייקור הבלו על הסולר

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר, כי החלטת האוצר לא להטיל בלו נוסף על סולר לא קיבלה את אישור הכנסת ולכן הגבייה אינה חוקית. עברו יותר מ- 60 יום מהטלת הבלו ואין לכך אישור בוועדת הכספים


00:00 ,24.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת המובילים והמסיעים בישראל תובעת לבטל את הבלו הנוסף על הסולר בגובה 30 אג' שעליו החליט משרד האוצר מאיימת לחדש את המאבק

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל אומר, כי החלטת האוצר לא להטיל בלו נוסף על סולר לא קיבלה את אישור הכנסת ולכן הגבייה אינה חוקית. עברו יותר מ- 60 יום מהטלת הבלו ואין לכך אישור בוועדת הכספים. בינתיים נודע כי ככל שמעלים את הבלו על הסולר גדלה כמות הסולר המוברחת מהרשות הפלשתינאית לישראל. על פי ההערכה, ההברחות לישראל מהרשות מונעות הכנסות של 10 מיליוני שקלים לחודש למע"מ ולבלו.

לכן בן הרוש תובע מהממשלה לבטל מייד את תוספת הבלו על הסולר בסך 30 אג' שהוטל לפני למעלה מחודשיים.

בן הרוש אומר, כי מאז העלתה הממשלה את המס על הסולר ב- 30 אג', שילמו חברות ההובלה לאוצר המדינה מיליוני שקלים בלי שהן יכולות להחזיר לעצמן את ההוצאה על ידי ייקור מחירי ההובלה. אוצר המדינה לא הרוויח פרוטה מהטלת המס על הסולר. ההיפך הוא נכון. ככל שהמדינה מייקרת את המס (הבלו) גדלה המוטיבציה של הרשות הפלשתינאית להבריח סולר לישראל. על פי דיווחים שהגיעו לוועדת הכספים בכנסת, מפסידה המדינה כאמור, הכנסה של כ- 10 מיליוני שקלים בחודש.

לדברי בן הרוש, יצר האוצר מצב "חלמאי". המובילים מפסידים מדי חודש מאות אלפי שקלים משום שעליהם להוציא מכיסם 30 אג' נוספות על כל ליטר סולר שהם רוכשים ומנגד גדלה המוטיבציה לרכוש דלק בשוק השחור שהולך וגואה בגלל ייקור הבלו.

אנחנו מפסידים, אומר בן הרוש, והמדינה לא נהנית מתוספת המס. בן הרוש תובע לבטל מייד את התוספת, שאם לא כן יחזור המאבק לכבישים ובגדול.