מועצת המובילים ליועץ המשפטי: קנסות לקוניים נשלחים לאחר שנה ויותר

יו"ר המועצה גבי בן הרוש מתלונן על קבלת דו"חות וקנסות המגיעים באיחור רב ודורשים תשלום קנס בגובה המשתנה מהודעה אחת למשנה דבר היוצר אפלייה


00:00 ,05.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר המועצה גבי בן הרוש מתלונן על קבלת דו"חות וקנסות המגיעים באיחור רב ודורשים תשלום קנס בגובה המשתנה מהודעה אחת למשנה דבר היוצר אפלייה
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מציין כי לאחרונה מגיעות אל חברות התובלה הודעות מנאמן ניקיון באזור הצפון הסובלות לטענת מועצת המובילים מלקוניות, לשון סתמית וגובה קנס משתנה. בן הרוש פנה השבוע בנושא זה ליועץ המשפטי לממשלה והתלונן על קבלת דו"חות וקנסות המגיעים באיחור רב ודורשים תשלום קנס המשתנה מהודעה אחת למשנה דבר היוצר אפלייה.
 
לדברי בן הרוש, הודעות קנס וברירת משפט נשלחות לחברות אומנם במסגרת תקופת ההתיישנות אך לאחר תקופה ארוכה העולה על שנה – לדוגמה עבירה אשר נעברה לכאורה ב-28 בפברואר 2006 נשלחה אל חברת התובלה ב-23 באוקטובר 2007 וגובה הקנס שנקבע בה עמד על 1,500 שקל. עבירה נוספת אשר נעברה לכאורה בתאריך 7 ביוני 2007 נשלחה לחברת התובלה ב-25 במאי 2008 וגובה הקנס שנקבע בה עמד על 500 שקל. בעבירה נוספת שנשלחה לחברות התובלה גובה הקנס עמד על 750 שקל.
 
בן הרוש מציין כי אין זה הגיוני כי על אותה עבירה ישנן קנסות בגובה משתנה הגורם לאפליה בין אדם לאדם ובין חברת תובלה אחת לשנייה. העבירות כולן מתייחסות לאי ציות חוק שמירת הניקיון התשמ"ד 1984 וטוענות כי מרכבים אלה "התעופף חצץ אל עבר הכביש".
 
לדברי בן הרוש, אחת ההודעות מתייחסת לרכב גורר בלבד אשר נושא מכולות סגורות בלבד ועל כן אין זה מן ההיגיון כי חצץ יעוף ממכולה סגורה המובלת על ידי גורר.
 
בן הרוש מוסיף כי התקופה הארוכה שעוברת מתאריך העבירה לכאורה לתאריך בו נשלחת הודעה על העבירה מזיקה לבירור נסיבות העניין מה גם שלעתים קרובות הנהג בו מדובר אינו עובד יותר בחברת התובלה.