מועצת המובילים: ירידה של כ-40% בכמות התאונות שבהן מעורבות משאיות

המועצה הגיבה בחריפות על העמדה שבה נקטה אמש התוכנית בערוץ 2 אשר עסקה בבטיחות בדרכים. במועצה מציינים כי היא עומדת בחזית המאבק בתאונות הדרכים ופועלת להגברת הבטיחות בקרב נהגי רכב כבד


00:00 ,16.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המועצה הגיבה בחריפות על העמדה שבה נקטה אמש התוכנית בערוץ 2 אשר עסקה בבטיחות בדרכים. במועצה מציינים כי היא עומדת בחזית המאבק בתאונות הדרכים ופועלת להגברת הבטיחות בקרב נהגי רכב כבד
 
במועצת המובילים והמסיעים מגיבים בחריפות על העמדה שבה נקטו מגישי התוכנית שעסקה אתמול (15 באוקטובר) בנושא הבטיחות בדרכים ועל אופן הכנתה. גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר בצער "כי אין שום חידוש בהצגת סבלם וכאבם של משפחות הנפגעים בתאונות הדרכים, ולא זו הדרך למנוע את 'התאונה הבאה'. רבים מהנפגעים אשמים במידה כזו או אחרת בנסיבות לתאונה, ומכתבה שכולה לצערנו נהי ובכי לא נשנה את המציאות".
 
בכל מה קשור בתנועת המשאיות בכבישים, נאמר במפורש כי ישנה ירידה של כ-40% בכמות התאונות שבהן מעורבות משאיות, במבצעים משותפים של המשטרה ומועצת המובילים והמסיעים בתחום הגברת הבטיחות הושגו תוצאות מרשימות אשר צוינו לשבח על ידי המשטרה בכבודה ובעצמה. 
 
נשאלת השאלה, אם כבר מקדישים בטלוויזיה שעה ארוכה לדיון בקטל בדרכים, מדוע צריך להתמקד בעיקר בתוצאות התאונה ולא במניעתה. הצגת העדויות של הנפגעים, עם כל הכאב והצער, אינה תכלית העניין. חסרו המומחים, חסרו בתוכנית אנשי השטח (פרט לשוטרים) כאלה אשר יכלו להסביר את גורמי התאונה ואיך למנוע תאונה דומה לה בעתיד.
 
במועצת המובילים תוהים מדוע לא ישב באולפן נהג מקצועי, אשר יכול היה להדריך את הצופים איך צריך רכב קטן להתנהג בסמוך למשאית גדולה או לאוטובוס. איפה ואיך עוקפים משאית אם בכלל.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, מציין כי המועצה, ביחד עם חברות ההובלה וההסעה, עומדת ללא הרף בחזית המאבק בתאונות הדרכים, ובמיוחד בכל הקשור בשעות עבודה ומנוחה של הנהגים.

כוכבא מציין כי בהובלה בעומס יתר המועצה זירזה את הקמתה של ועדת סגיס שטיפלה במקצועיות רבה באמצעים להגברת הבטיחות בקרב נהגים של רכב כבד ומנהלת מאבק ליישום מסקנות הוועדה.