מועצת המובילים: יותר כבישי אגרה – יותר תאונות

גבי בן הרוש: "משרד התחבורה אשר תומך בהצעה זו יגרום במו ידיו להגברת נפח התנועה בכבישים העוברים באזורים מיושבים וצפופי אוכלוסין"


00:00 ,14.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש: "משרד התחבורה אשר תומך בהצעה זו יגרום במו ידיו להגברת נפח התנועה בכבישים העוברים באזורים מיושבים וצפופי אוכלוסין"
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש מזהיר מפני הפיכתם של כבישים עוקפים, וכבישים חדשים, לכבישים שהנסיעה בהם כרוכה בתשלום.
 
במועצת המובילים והמסיעים מתנגדים בתוקף להצעה של הממשלה לגבות תשלום על שימוש בכבישים קיימים,  ודורשים להוריד את הצעה מסדר היום. בן הרוש אומר, כי משרד התחבורה אשר תומך בהצעה זו יגרום במו ידיו להגברת נפח התנועה בכבישים העוברים באזורים מיושבים וצפופי אוכלוסין שבהם נרשמים מרבית התאונות הקטלניות עם הולכי רגל.
 
לדבריו גביית אגרה בכבישים העוקפים, דוגמת כביש עוקף קריות בצפון, יביא גם  לכך שרכב עמוס חומרים מסוכנים ינוע בתוך אזורים מאוכלסים עם כל הסכנות שבדבר.
 
מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, מזכיר לשר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז, כי בעת הדיון על הגדלת הבלו על הסולר לפני כחמש שנים, שהתקיים במשרד התחבורה והאוצר, נאמר אז כי הכסף שיכנס לקופת האוצר מייקור הסולר יופנה לפיתוח ולתחזוקת הכבישים. השרים הסבירו ואמרו כי מדובר במס צודק,"כל מי שייסע יותר - ישלם יותר" וזאת בעת רכישת הסולר.
 
מועצת המובילים והמסיעים אומרת כי בכל מקרה צריך לאפשר לרכב עבודה כבד לנוע בכבישים העוקפים ללא תשלום כחלק ממבצעי הבטיחות בדרכים.