מועצת המובילים: חברות ההובלה וההסעה על סף קריסה

גבי בן הרוש: מחירי הסולר הפילו את החברות לחובות המצטברים לכ-2 מיליארד ₪; במועצה מתכננים הדממת מנועים והשבתה כללית; "מצבן של חברות ההובלה והסעה חייב להדאיג את הממשלה ועליה להציע פתרונות מיידיים"


00:00 ,18.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש: מחירי הסולר הפילו את החברות לחובות המצטברים לכ-2 מיליארד ₪; במועצה מתכננים הדממת מנועים והשבתה כללית
 
בדיון חירום שנערך אתמול, 17 באוגוסט, בהנהלת מועצת המובילים והמסיעים, מסר יו"ר המועצה, גבי בן הרוש, כי חברות הובלה והסעה רבות עומדות על סף משבר כספי כבד ואין להם יכולת לרכוש דלק.
 
"החוב המצטבר של חברות ההובלה וההסעה הגיע לרמה מפחידה של כ-2 מיליארד ש"ח. לא נחכה עד שגורלנו יהיה כגורלה של קלאב מרקט", הוסיף בן הרוש. "מועצת המובילים והמסיעים תובעת מהממשלה למתן מייד את מחירי הבלו על הסולר ולא לעלות אפילו על הדעת לייקר את הבלו על-פי המתוכנן בידי האוצר בתחילת ספטמבר ב-52 אגורות".

עוד נמסר כי בן הרוש יתבע מהאוצר להוזיל את הבלו על הסולר ב-50%, מ-68 אגורות ל-34 אגורות.

דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה מוסר, כי למועצה מגיעים מדי יום קריאות של עזרה מחברות שאינן יכולות לעדכן את מחירי ההובלה וההסעה משום שממשלת ישראל מכתיבה מדיניות של אי עדכון מחירים.

לדבריו, הורו החשבים במשרדי הממשלה לא לעדכן את מחירי ההובלה וההסעה, ולהטיל על הספקים לספוג את ההתייקרויות. כוכבא אומר כי מדובר בהחלטה שרירותית שמסבה למובילים נזקים כבדים.

בתוך ימים ספורים יתקיים כינוס חירום של מנהלי חברות ההובלה וההסעה שאליו יוזמנו כל ראשי המשק במטרה לפעול במשותף להורדת המחירים של הסולר. בן הרוש אומר כי אחד המרכיבים של התייקרות הסולר תלוי במדיניותו של אוצר המטיל מסים על הסולר ומוסיף שמן על מדורת ההתייקרויות של הדלק בעולם.
 
"מצבן של חברות ההובלה והסעה חייב להדאיג את הממשלה ועליה להציע פתרונות מיידיים, שאם לא כן, עלולה להיעצר שיירת המשאיות הכבדות המניעות את המשק ומבצעות משימות לאומיות וביטחוניות", אמר בן הרוש.
 
מועצת המובילים והמסיעים יוצאת בקריאה של הרגע האחרון לממשלת ישראל להציל את הענף מקריסה ומחוסר אפשרות להתקיים. כאמור, בתוך מספר ימים ינקטו פעולות מחאה הכוללות הדממה של כל המנועים העוסקים בהובלה והסעה.