מועצת המובילים והמסיעים תובעת ביטול תקנה המפלה לרעה את המשאיות
עם פירוקה של אבנר, תובעים מועצת המובילים והמסיעים לבטל את תקנת "הסכם החצייה", שהותקנה עם חקיקת החוק להקמת אבנר תקנה זו יוצרת זה שנים אפליה קשה בין נהג של רכב פרטי לנהג משאית
00:00 ,14.10.2002
עם פירוקה של אבנר, תובעים מועצת המובילים והמסיעים לבטל את תקנת "הסכם החצייה", שהותקנה עם חקיקת החוק להקמת אבנר תקנה זו יוצרת זה שנים אפליה קשה בין נהג של רכב פרטי לנהג משאית.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הסביר, שעל פי תקנה זו, בכל תאונה בין משאית לבין מכונית פרטית, על בעל המשאית לשאת במחצית מסכום הנזק והפיצויים לנפגעים. תקנה מפלה לרעה זו, הביאה לייקור תעריף הביטוח של המשאית, בשיעור חסר הצדקה.
בן הרוש אמר עוד, כי במשאית נוהג אדם אחד, ואילו ברכב פרטי נמצאים, במקרים רבים, יותר מאשר הנהג. נהג המשאית הוא מקצוען שהדרישות ממנו גבוהות בעוד שנהג הרכב הפרטי אינו מקצועי ורף התביעות ממנו נמוך, יחסית. הדברים הגיעו גם לידי אבסורד, למשל, אם מכונית פרטית מתנגשת במשאית החונה כחוק, עדיין חייב בעל המשאית במחצית הנזיקין.
מועצת המובילים והמסיעים בישראל תובעת לבטל את התקנה הנ"ל ולקבוע את אחריות הצדדים לתאונה – כל צד לפי "תרומתו".
בן הרוש הזהיר, כי אם לא ייעשה כן, יתקשו המובילים להמשיך ולשלם פרמיות ביטוח גבוהות בעיקר בימי מיתון אלה. בעוד שבעבר, ביטוח החובה למשאית היה 8,000 שקלים, הרקיע הסכום כיום עד ל- 12-14 אלף שקלים לשנה, דבר שלגבי משרדים מסוימים הוא למעלה מכוחם.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל הסביר, שעל פי תקנה זו, בכל תאונה בין משאית לבין מכונית פרטית, על בעל המשאית לשאת במחצית מסכום הנזק והפיצויים לנפגעים. תקנה מפלה לרעה זו, הביאה לייקור תעריף הביטוח של המשאית, בשיעור חסר הצדקה.
בן הרוש אמר עוד, כי במשאית נוהג אדם אחד, ואילו ברכב פרטי נמצאים, במקרים רבים, יותר מאשר הנהג. נהג המשאית הוא מקצוען שהדרישות ממנו גבוהות בעוד שנהג הרכב הפרטי אינו מקצועי ורף התביעות ממנו נמוך, יחסית. הדברים הגיעו גם לידי אבסורד, למשל, אם מכונית פרטית מתנגשת במשאית החונה כחוק, עדיין חייב בעל המשאית במחצית הנזיקין.
מועצת המובילים והמסיעים בישראל תובעת לבטל את התקנה הנ"ל ולקבוע את אחריות הצדדים לתאונה – כל צד לפי "תרומתו".
בן הרוש הזהיר, כי אם לא ייעשה כן, יתקשו המובילים להמשיך ולשלם פרמיות ביטוח גבוהות בעיקר בימי מיתון אלה. בעוד שבעבר, ביטוח החובה למשאית היה 8,000 שקלים, הרקיע הסכום כיום עד ל- 12-14 אלף שקלים לשנה, דבר שלגבי משרדים מסוימים הוא למעלה מכוחם.
עשוי לעניין אותך
חברת פסיפיק אטלנטיק ליין (פאל) התמנתה לסוכן בלעדי של ARFOR-ARKAS בטורקיה
הגבלת אחריות בהובלה משולבת
מבצעי אכיפת עומס יתר למשאיות
סנה: ישראל עושה מאמץ למנוע את סגירת מסוף קרני חרף ההתרעות על כוונה לבצע פיגוע במסוף
בדיקה ביטחונית למשאיות המובילות מכולות חומ"ס – נמל אילת
אורי ירון, מנכ"ל חברת Delta Novel : השילוח באמצעות נמל Gioia Tauro מוכיח את עצמו