מועצת המובילים והמסיעים תובעת 5 מיליון ש"ח מההכנסות שצפויות מוועדת שיינין להכשרת נהגים

מועצת המובילים והמסיעים תובעת להועיד סך של 5 מיליון שקלים להכשרת נהגי רכב כבד, משאיות ואוטובוסים למועצת המובילים והמסיעים יש תשתית הכשרתית מוכנה שיכולה להעמיד מדי שנה כ- 10,000 נהגים מקצועיים בתמורה לכספים שיועברו אליה מתקציב הסיוע שניתן על פי המלצת ועדת


00:00 ,19.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בלי תשתית אנושית אין ערך להשקעה בתשתית  פיסית
 מועצת המובילים והמסיעים תובעת להועיד סך של 5 מיליון שקלים להכשרת נהגי רכב כבד, משאיות ואוטובוסים למועצת המובילים והמסיעים יש תשתית הכשרתית  מוכנה שיכולה להעמיד מדי שנה כ- 10,000 נהגים מקצועיים בתמורה לכספים שיועברו אליה מתקציב הסיוע שניתן על פי המלצת ועדת שיינין, למימון הרשות לבטיחות בדרכים.

 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי השקעה בתשתית הפיסית ללא השקעה במקביל בתשתית האנושית, לא תשיג את היעד להקטנת מספר ההרוגים בכבישים ברמה שצופה ועדת שיינין. נהגים של רכב כבד ושל אוטובוסים נדרשים להתעדכן בחידושים של הרכב החדש ואין בית ספר לנהיגה שיכול להקנות להם את הידע הנדרש ללא הדרכה ואימון מעשי שרק מרכזי ההדרכה של מועצת המובילים והמסיעים יכולה לספק.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים האחראי על הפעילות הכלכלית במועצה ועל תפעול מערכות ההכשרה של הנהגים אומר כי מרכז ההכשרה של המועצה מצויד בכל כלי העזר הנחוצים להכשרת נהגים מקצועיים העולים על הכביש עם ניסיון מעשי, כאלה המקבלים הדרכה פנים מפעלית המושתתת על ניסיון מצטבר רב שנים ויודעים להפעיל משאית כבדה עמוסה במטען כבד בבטחה בכל תנאי הדרך ובכל מזג אויר. כולל קשירת מטען שזו תורה בפני עצמה.
 
כאמור, תובעת מועצת המובילים והמסיעים להקציב  5 מיליון שקלים למטרה זו ,תוך הבטחה "לייצר את הנהגים הכי טובים" עבור חברות ההובלה וההסעה.