מועצת המובילים והמסיעים: שלטונות המס הונו אותנו - נסתום כבישים וצמתים

מועצת המובילים והמסיעים מאשימה את שלטונות המס באי עמידה בהתחייבות להחזר מושלם של 100% מגובה תוספת הבלו על הסולר שגבייתו החלה ב- 1 בספטמבר 2005; הנהלת המועצה החליטה להוציא את כלי הרכב לרחובות ולצמתים כדי להפגין ולהתריע על הפגיעה הקשה בארגוני ההובלה וההסעה


00:00 ,13.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים מאשימה את שלטונות המס באי עמידה בהתחייבות להחזר מושלם של 100% מגובה תוספת הבלו על הסולר שגבייתו החלה ב- 1 בספטמבר 2005.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים תובע מהאוצר להחזיר לכל אחת מחברות ההובלה וההסעה את מלא ההוצאה הנוספת שנגרמת להם בגין ייקור הבלו על הסולר ב- 32 אגורות. לדבריו, התחייב האוצר, בעת שביצע את ההשוואה של הבלו על הסולר לזה המוטל על הבנזין, לתת החזר בגובה ההתייקרות למי שהסולר משמש אותו לייצור הכנסה.
 
"עתה, משהגיע מועד קיום הסדר זה, מצאו את עצמם חברות ההובלה וההסעה כולל המוניות, מרומים. באוצר מצאו דרך איך להשאיר בידי המדינה חלק ניכר מהכספים המגיעים לחברות ההובלה וההסעה. במקום להחזיר את מלוא התשלומים על הבלו, קבעו באוצר שיטת החזר על פי מכסות של ממוצע קילומטרג' שעושה כלי רכב עבודה בשנה. רף הקילומטרג' הגבוה ביותר שקבע האוצר הוא 45.000 ק"מ בשנה. מכסה זו אומרים המובילים נמוכה בכ- 60%  מהמכסה הריאלית. בפועל, מבצעת משאית כ –100,000 קמ"ש בשנה. מונית מבצעת כ- 140.000 ק"מ בשנה, מה שעושים לנו זה שוד לאור היום", אומרים מנהלי חברות ההובלה וההסעה.
 
בישיבה מיוחדת בעניין זה שקיימה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים, נמסר כי החברות מתלוננות על הפסדים גדולים שנגרמים להם כתוצאה מהחלטה זו של האוצר. מרבית הניזוקים הן החברות והתאגידים היעילים המרכזים מאמצים לניצול מרבי של הכלים על ידי יצירת קילומטרג' גבוה, אלה יהיו המפסידים הגדולים משיטת מכסת הממוצעים שקבע האוצר.
 
הנהלת המועצה החליטה להוציא את כלי הרכב לרחובות ולצמתים כדי להפגין ולהתריע על הפגיעה הקשה בארגוני ההובלה וההסעה.

טרם נמסר תגובת משרד האוצר.