מועצת המובילים והמסיעים מזהירה: הנהגים יעבדו 18 עד 20 שעות ביממה

טוענת כי אם ועדת הכלכלה של הכנסת תמשיך לנקוט בסחבת בטיפול בתיקון לתקנה 168 לתקנות התעבורה התוצאה תהיה שעל הכביש יעבדו נהגים שאינם מצייתים כלל לתקנות


00:00 ,19.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענת כי אם ועדת הכלכלה של הכנסת תמשיך לנקוט בסחבת בטיפול בתיקון לתקנה 168 לתקנות התעבורה התוצאה תהיה שעל הכביש יעבדו נהגים שאינם מצייתים כלל לתקנות
 
זאת אם לא תאושר הארכת יום עבודה של נהגי משאיות לפי הצעת שר התחבורה. לדברי מועצת המובילים הצעת השר מופז תואמת את צורכי המשק ואינה פוגעת ברמת הבטיחות. בן הרוש: הסחבת בוועדת הכלכלה גובל בביזיון בית המשפט
 
מועצת המובילים והמסיעים מזהירה כי אם ועדת הכלכלה של הכנסת תמשיך לנקוט בסחבת בטיפול בתיקון לתקנה 168 לתקנות התעבורה - תקנה אשר מסדירה בחוק את שעות העבודה של נהגי המשאיות והאוטובוסים - התוצאה תהיה שעל הכביש יעבדו נהגים 18- 20 שעות ביממה ולא 9 שעות כפי שמתירה כיום התקנה.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אמר אתמול כי "לא יעלה על הדעת שנהג אוטובוס אשר יוצא עם קבוצת תלמידים לטיול של יום אחד מתל אביב לצפון הארץ, לא יוכל להשלים את הנסיעה מבלי שייחשב לעבריין. על פי החישוב שנעשה בנסיעה מעין זו מדובר בזמן נהיגה נטו הלוך ושוב של כ-8-9 שעות וזמן נוכחות ברוטו של כ-14-15 שעות. אי-שינוי התקנה הופך מיד את הנהג לעבריין ומעמיד אותו בסכנה של אובדן הרשיון בגין הנקודות שצבר".
 
לדברי בן הרוש המחסור הקיים כיום בענף הובלת המטענים והנוסעים ידוע לכל וכי "כל בר דעת משתכנע כי שר התחבורה צודק באומרו שהתקנה באה להיטיב עם הנהגים ולא להפך. רק קצרי רואי מבין הנהגים יכולים להתנגד להצעתו של שר התחבורה".
 
לדברי בן הרוש תקנה 168 בניסוחה המקורי בטלה ומבוטלת מכיוון שכבר  בשנת 1999 קבע בג"צ כי התקנה אינה ניתנת לאכיפה ויש לשנותה. "מפליאה ביותר ההתנהלות המוזרה של יו"ר ועדת הכלכלה שאינו מקבל החלטה בנדון וגורם לזילות עמדתו של בית המשפט" ציין בן הרוש.
 
בן הרוש הוסיף כי התוצאה של אי-אישור התקנה תהיה כי חברות מאורגנות הממלאות אחרי תקנות התעבורה ייצאו משוק ההובלה, ומי שיעבדו אלה הם "החאפרים"  והעבריינים, ו"מי שלא רוצה נהגים על כביש שזמן הנהיגה שלהם הוגדר ל-9 שעות בלבד, יקבל נהגים ששעות הנהיגה שלהם יגיעו ל- 18- 20 שעות ביום".