מועצת המובילים והמסיעים מזהירה: האוצר מוליך את ענף ההובלה וההסעה לסף פשיטת רגל

ייקור הסולר יגרום לכך שענף ההובלה וההסעה יקרוס ויגיע למצב של פשיטת רגל, כך כתב במכתב ששלח יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש לחברי כנסת; התאחדות התעשיינים: התייקרות הנפט בעולם גורמת לנטל של יותר מ-1 מיליארד שקלים על התעשייה; ועדת הכספים עומדת להתכנס


00:00 ,07.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ייקור הסולר יגרום לכך שענף ההובלה וההסעה יקרוס ויגיע למצב של פשיטת רגל, כך כתב במכתב ששלח יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש לחברי כנסת; התאחדות התעשיינים: התייקרות הנפט בעולם גורמת לנטל של יותר מ-1 מיליארד שקלים על התעשייה; ועדת הכספים עומדת להתכנס מחר (8 בנובמבר) לדון בעניין זה

"האוצר איננו עומד בסיכומים שיש לו עם מועצת המובילים והמסיעים, ונוכח העלאת הבלו על הסולר והתייקרות חבית הדלק בשווקי העולם, חברות ההובלה, ההסעה, והמוניות אינן עומדות במעמסה, והענף נמצא על סף פשיטת רגל". כך כתב גבי בן הרוש בפנייה לחבר הכנסת דניאל בן לולו, בדרישה למנוע מוועדת הכספים, לאשר את החלטת האוצר לייקר את הבלו על הסולר.

מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, אומר כי בהתאם ללוח הזמנים שנקבע, התחייב האוצר להעביר לעיונה של מועצת המובילים תוכנית מפורטת של מדיניות הטלת הבלו על הסולר, התכנית כוללת סעיף מיוחד הפוטר רכב עבודה מהבלו שמטיל האוצר על הסולר. כוכבא אומר כי הדיון על הבלו מתקיים במקביל לעלייה דרמטית במחירי הסולר, אשר הכפיל את עצמו מאז ינואר 2004.

"גם ענף המוניות נפגע קשות מייקור הסולר", אמר יו"ר ארגון בעלי המניות אברהם פריד. לדבריו, הענף נמצא במצוקה כלכלית זה זמן רב וייקור הסולר יכה בנהגים הנאלצים לעבוד שעות רבות כדי להוציא את פרנסתם מעבודה זו.


התאחדות התעשיינים: התייקרות הנפט בעולם גורמת לנטל של יותר מ-1 מיליארד שקלים על התעשייה

התייקרות הנפט בעולם וכתוצאה מכך התייקרות של 63% בממוצע במחירי הדלקים מתחילת השנה, גורמת לתעשייה גידול של יותר מ-1 מיליארד שקלים בעלויות האנרגיה, (דלקים וחשמל) בחישוב שנתי, ולתוספת של מליונים רבים של שקלים בגין עלויות ההובלה. התעשייה והמגזר העסקי, לא יוכלו לספוג הכבדת נטל של 500 מליוני שקלים נוספים בשנה, אם תאושר העלאת הבלו על הסולר ב-20 אגורות לליטר. כך מתריעה התאחדות התעשיינים, לקראת הדיון שיתקיים מחר (8 בנובמבר) בוועדת הכספים של הכנסת בנושא זה.

התאחדות התעשיינים, קוראת למשרד האוצר, להקים מנגנון שיאפשר מתן פיצוי מלא לצרכני הסולר במגזר העסקי, בגין כל העלאה בשיעור הבלו. זאת על מנת למנוע את הפגיעה הקשה.

התאחדות התעשיינים טוענת, כי האוצר ממשיך בתוכניתו המקורית להעלות את הבלו על הסולר באופן הדרגתי, עד למחיר של 2.2 שקל לליטר, זאת למרות הביקורת החריפה שהושמעה לאחרונה בוועדת הכספים של הכנסת לגבי תוכנית זו.

בהתאחדות התעשיינים מציינים כי בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר נציג האוצר שמשרד האוצר מתכנן לתת פיצוי מלא למגזר העסקי בגין העלאת הבלו על הסולר. לפיכך, טוענת התאחדות התעשיינים, כי על האוצר להגדיר מראש את מנגנון הפיצוי בגין העלאת הבלו על הסולר בטרם תוגש הבקשה לאישור העלאה זו בפועל לוועדת הכספים של הכנסת.

יצויין, כי ההתאחדות אף הציעה לאוצר בעבר מנגנון פיצוי הולם.
 

להלן תגובת דובר רשות המסים:

בפני ועדת הכספים ידון מחר הצו של העלאת הבלו על הסולר בעשרים אגורות עד סוף השנה ולאחר מכן בהעלאה של עשר אגורות נוספות בינואר 2005.

בפני הועדה יוצג מחר ההסדר לאישור עקרוני של ההסדר על הסולר, שבעיקרו מדבר על שיפוי של מספר מצומצם של קבוצות עוסקים ביחס לשיעור הסולר המלא, כאשר בסופו של תהליך יושווה המס על הסולר למס על הבנזין (למשל, מובילים, תעשיינים ועוד).

ההסדר לוקח בחשבון את ההערות שניתנו על ידי מועצת המובילים כמו גם את ההערות שניתנו על ידי התאחדות התעשיינים.