מועצת המובילים והמסיעים: ייקור הדלק מדרבן את ענף ההובלה לעבריינות

גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מזהיר כי "ייקור מחירי הדלק מדרבן את ענף ההובלה לעבריינות. במצב הקשה שבו נתון משק ההובלה, חוקי התעבורה אינם משחקים תפקיד. הרצון לפרנס את המשפחה, והצורך לשלם את החוב בבנק על רכישת המשאית, לא יעצרו את האנשים בא


00:00 ,03.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל מזהיר כי "ייקור מחירי הדלק מדרבן את ענף ההובלה לעבריינות. במצב הקשה שבו נתון משק ההובלה, חוקי התעבורה אינם משחקים תפקיד. הרצון לפרנס את המשפחה, והצורך לשלם את החוב בבנק על רכישת המשאית, לא יעצרו את האנשים באדום".
 
בן הרוש הוסיף כי "השלטונות לא שמים על ענף ההובלה וההסעה הפרטיים. הענף הולך ומתדרדר, משאיות רבות עומדות ללא תנועה משום שלבעליהן אין אפשרות לרכוש דלק, נהגים מתחמקים מלבצע נסיעות ארוכות, משום שכל נסיעה ארוכה כרוכה בהפסד. מרבית הנסיעות הארוכות הן נסיעות חד כיווניות, הנסיעה חזרה היא נסיעה ריקה שאין עמה כל הכנסה"
 
מחירי ההובלה נמוכים בכ-40% מתשומות ההובלה. התחרות הפרועה תחסל את הענף. "תוך מספר שנים צי המשאיות בישראל יהיה מן הציים 'הזקנים' במדינות אירופה" מזהיר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים.
 
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים אומר כי "משרדי הממשלה לוקחים חלק בתחרות הפרועה. בכל מכרז של הובלה והסעה מקפידים החשבים במשרדי הממשלה להוסיף סעיף המונע כל אפשרות לשנות את המחיר במקרה של התייקרות הדלק או כל מרכבי אחר בתשומות ההובלה. הממשלה היא ספק עבודה גדול ובהתנהגותה היא תורמת להעמקת המשבר בקרב חברות ההובלה וההסעה.
 
מועצת המובילים והמסיעים תובעת להורות למשרדי הממשלה להתאים את מחירי ההובלה וההסעה למצב החדש. לא יעלה על הדעת שמדינה תתנהג עם לקוחותיה "כאחד הריקים בשוק".
 
בדיון שנערך בסוף השבוע בדירקטוריון של מועצת המובילים והמסיעים, נדונה הצעה להשבית את כל הענף, לפני שהחברות יגיעו למצב שכונס נכסים יטפל בהן.