מועצת המובילים והמסיעים: יו"ר ועדת הכלכלה מעכב החלטות הנוגעות לבטיחות המשאיות

במכתב ששלח גבי בן הרוש לח"כ גלעד ארדן הוא טוען כי ח"כ ארדן מעכב שורה של יוזמות מצד משרד התחבורה אשר " פוגעים אנושות בהתנהלות הסדירה ובחוסן הכלכלי של הענף"


00:00 ,06.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב ששלח גבי בן הרוש לח"כ גלעד ארדן הוא טוען כי ח"כ ארדן מעכב שורה של יוזמות מצד משרד התחבורה אשר " פוגעים אנושות בהתנהלות הסדירה ובחוסן הכלכלי של הענף"
 
מועצת המובילים והמסיעים מאשימה את ח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה, בהערמת קשיים ובעיכובים בביצוע המלצות מפורשות של ועדות ציבוריות אשר דנו במשך שנים והחליטו בנושאים שנועדו לקדם את הבטיחות בקרב נהגי המשאיות. על פי טענות המועצה, יו"ר ועדת הכלכלה מעכב החלטות הנוגעות לבטיחות המשאיות בדרכים מזה חמש שנים.
 
במכתב ששלח גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, לח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, הוא כותב "כי לאחרונה אנו עדים באופן בלתי מובן לעיכובים מצדך לשורה של יוזמות מצד משרד התחבורה הנוגעים לענף ההובלה ואשר פוגעים אנושות בהתנהלות הסדירה ובחוסן הכלכלי של הענף."
 
בן הרוש מתרעם במיוחד על הסחבת בהחלטתה של ועדת הכלכלה בנוגע לדיון שהתקיים בוועדה בסעיף 168 לתקנות התעבורה. סעיף זה, שהוגש לוועדה על ידי משרד התחבורה, בא להסדיר את שעות העבודה של נהג מקצועי. על פי הצעת משרד התחבורה, הנשענת על חוות דעת של מומחים ומצבים דומים בחו"ל, מבקש שר התחבורה לקבוע בתקנות כי יום עבודה של נהג יהיה 9 שעות נהיגה נטו, ושעות ההמתנה ללא תעסוקה לא ייחשבו כעבירה בחישוב שעות הנוכחות של הנהג.
 
בן הרוש מאשים את ח"כ ארדן כי "יזם מפגשים עם נהגים שמייצגים את עצמם מאחורי גבו של משרד התחבורה, וכל אלה כדי למצוא עילה לדחות הצעות שמגיעות אל הוועדה משר התחבורה".
 
הנושא הנ"ל, ונושאים נוספים הקשורים בחיזוק מערך הבטיחות בקרב נהגי משאיות, כמו גם המלצות ועדת סגיס וועדת לגנטל ודו"ח מבקר המדינה - ביצועם מתעכב שנים, טוען יו"ר מועצת המובילים והמסיעים.
 
עדות לעיכובים בביצוע החלטות ניתן למצוא בפרוטוקול הכנסת מיום 11 בדצמבר 2003, בראשותו של ח"כ ארדן. בדיון שנערך בוועדה המכינה בנושא המאבק בתאונות דרכים התריע בן הרוש על כך שאין מכשירים את  נהג המשאית לנהוג במשאית נהיגה בטוחה. לדבריו, הנהגים לוקים בחוסר ידע בכל הקשור בטיפול נכון בהעמסת המטען, בהנחתו במקום שלא יפר את שיווי המשקל של הרכב והכרת ההשפעה של המטען על ניווט הרכב, לכל אלה השפעה על התרחשות תאונות דרכים. מועצת המובילים והמסיעים תובעת בשל כך לאפשר לה לקיים השתלמויות לנהגי משאיות חדשים – וזאת על פי תוכנית מפורטת שהוגשה בעניין זה והובאת לאחרונה לדיון בפני ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ ארדן, וכאמור - נדחתה.
 
מועצת המובילים והמסיעים תובעת מיו"ר ועדת הכלכלה לקדם את הדיון הנושאים האמורים ולא לעכב אותם.
 
את תגובת ח"כ ארדן לא ניתן היה להשיג.