מועצת המובילים והמסיעים: חסרים 5000 נהגים לרכב כבד

גבי בן הרוש: למחסור בנהגים יש השלכות על הארכת שעות העגינה של האוניות בנמלים ולנזק ישיר לבעלי המטען בעלות של כ- 100 - 50 אלף דולר ליום


00:00 ,27.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש: למחסור בנהגים יש השלכות על הארכת שעות העגינה של האוניות בנמלים ולנזק ישיר לבעלי המטען בעלות של כ- 100 - 50 אלף דולר ליום.
 
סקר נהגים שערכה מועצת המובילים והמסיעים מצביע על הצורך להכשיר כ- 14.000 נהגים להפעלת רכב כבד במשקל 12 טון ומעלה שיהוו עתודת מלאי לתקופה של 10 השנים הבאות. באשר לטווח המיידי חסרים כ- 5000 נהגים שאת הכשרתם יש להתחיל מייד
 
במסמך שהוכן על ידי דוד כוכבא מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים ונשלח למנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, כלולים נתונים המצביעים על מחסור בנהגים מקצועיים, ועל הצורך הדחוף לרענן את עתודת נהגי המשאיות בישראל. הדו"ח מתייחס לרכב משא במשקל של - 12 טון ומעלה. סה"כ מדובר בכמות של 26.000 כלי רכב. הנתונים נאספו באמצעות סקר שנעשה בקרב חברות הובלה מעודכן לחודש ינואר 2008.
 
כוכבא אומר כי הסקר מפרט את היקף הביקוש לנהגים לפרק זמן של 5 שנים, וכן פירוט חתך של גילאים קיימים. הסקר מצביע על ממוצע גיל גבוהה של הנהגים : 27% הם נהגים בגיל 40, 51% הם נהגים בגיל 45-55 . 22% הם נהגים מעל גיל 55 שנים. בחברות גדולות ומסודרות שבהם נהנים הנהגים מתנאי עבודה משופרים, שכיחות הנהגים בגילאים של 55 שנים ומעלה גבוהה ומההווה כ- 35% מצוות הנהיגה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר, כי למחסור בנהגים יש השפעה שלילית על התוצאה העסקית של חברות ההובלה. הדבר מתבטא, לדבריו, באי ניצול יעיל של הציוד בשווי הנאמד בכ- 13 מיליארד ש"ח. לדבריו, מאבד המשק על ענפיו השונים עשרות אלפים של ימי עבודה בגלל קשיים באספקה סדירה של חומרי גלם ומוצרים.
 
לטענת בן הרוש, למחסור בנהגים יש השלכות על הארכת שעות העגינה של האוניות בנמלים ולנזק ישיר לבעלי המטען בעלות של כ- 100 - 50 אלף דולר ליום.
 
בן הרוש אומר, כי חובה על משרד התחבורה לסייע למועצת המובילים והמסיעים, להתחיל מיד בתוכנית הכשרת נהגים לצורך הפעלה תקינה משק ההובלה על כל ענפיו.