מועצת המובילים והמסיעים: "העלאת הבלו על הסולר בינואר – הפרת הבטחה"

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים אומר כי האוצר התחייב בפני הנהלת המועצה שלא לייקר את הבלו על הסולר ב- 10 אגורות עד לחודש יולי 2005. "לפיכך, ההודעה שפרסם איתן רוב לפיה הבלו על הסולר יתייקר ב- 1/1/2005 בעשר אגורות היא הפרת התחייבות שנתנה למובילים"


00:00 ,28.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול פרסם מנהל רשות המסים בישראל, איתן רוב, על הרפורמה המתהווה במיסוי משק האנרגיה שלפיה בתוך חמש שנים יושווה המס המוטל על סולר למס המוטל על בנזין, זאת במקביל להחזרי בלו סלקטיביים לקבוצות משתמשים מצומצמות בתחבורה ובתעשייה, ובמסגרת השלב הראשון ברפורמה, ב- 1 בינואר 2005 יעמוד הבלו על הסולר על 68 אג' לליטר (10 אגורות תוספת).
 
בתגובה לכך אומר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, כי האוצר התחייב בפני הנהלת המועצה שלא לייקר את הבלו על הסולר ב- 10 אגורות עד לחודש יולי 2005. "לפיכך", אומר בן הרוש, "ההודעה שפרסם איתן רוב לפיה הבלו על הסולר יתייקר ב- 1/1/2005 בעשר אגורות היא הפרת התחייבות שנתנה למובילים".
 
בן הרוש אומר כי המובילים שטחו את טיעוניהם נגד ייקור הבלו על הסולר בפני שופטי בג"צ. "בית הדין חייב את נציגי האוצר לנמק מדוע בוצעה העלאה של הבלו על הסולר בטענה כי הכסף מיועד להקמת גדר ההפרדה ולאפשר לממשלה לסייע לחלשים. טעונים אלה של האוצר לא נתקבלו על דעתם של נציגי המובילים ושופטי הבג"צ עדיין ממתינים לתשובת נציגי האוצר בעניין", הוסיף.
 
בן הרוש אומר כי כל עוד לא הסתיים הדיון בבג"צ, אין תוקף להחלטה להעלות את הבלו על הסול ר כבר בתחילת 2005. לדבריו, מועצת המובילים והמסיעים תתנגד להחלטה זו ותעלה אותה עם חידוש הדיון בעניין בפני שופטי הבג"צ.