מועצת המובילים והמסיעים בישראל: ייקור הסולר יגביר את תופעת העבריינות בענף

"מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת ממשרד האוצר לעמוד בהבטחתו לא לייקר את הסולר לרכב עבודה, כלומר לאוטובוסים ולמשאיות, שכן, ייקור הסולר יחייב ייקור של מחיר ההובלה, דבר שיכניס את המשק לסחרור מחירים"


00:00 ,17.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים: "בכל הפגישות עם האוצר הובטח לנו כי לא יוטל מס על הסולר וכי מחירו ייקבע לפי התנודות של מחירי הנפט בעולם"

"מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת ממשרד האוצר לעמוד בהבטחתו לא לייקר את הסולר לרכב עבודה, כלומר לאוטובוסים ולמשאיות, שכן, ייקור הסולר יחייב ייקור של מחיר ההובלה, דבר שיכניס את המשק לסחרור מחירים". כך כותב בתזכיר דחוף גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל לשר במשרד האוצר מאיר שטרית.

הפנייה באה לנוכח פרסומים, שלא הוכחשו על ידי האוצר, כי גביית מס נוסף מייקור הסולר תכניס לאוצר המדינה כחצי מיליארד שקלים.

גבי בן הרוש מפנה את תשומת ליבו של השר שטרית, כי ענף ההובלה נמצא במשבר כבד וכי ישנן תופעות של משרדי הובלה שהגיעו למשבר כלכלי, לקריסה ואף לידיו של כונס נכסים. לדבריו, בעבר היווה הסולר כ- 6% מסל התשומות של ההובלה וההסעה. אולם עקב ההתייקרויות של הסולר בשנים האחרונות, קפץ שיעור זה והגיע אף ל- 30% ויותר מסל התשומות.

"בכל הפגישות עם האוצר הובטח לנו", כותב בן הרוש, "כי לא יוטל מס על הסולר וכי מחירו ייקבע לפי התנודות של מחירי הנפט בעולם". יו"ר המועצה מודיע בתזכירו למשרד האוצר, כי בכוונתנו לעשות כל מה שניתן כדי למנוע הטלת מס נוסף על הסולר, כולל מאבק ציבורי".

בן הרוש גם מזהיר מפני האפשרות שייקור הסולר יגביר את הפשיעה בענף ההובלה. "מחוסר ברירה ימצאו מובילים אשר יבצעו הסעות במשקל יתר, לא יקפידו על תקינות הרכב ויאלצו לעבוד שעות רבות מעבר למותר על פי שעות עבודה ומנוחה", הוסיף.

מר בן הרוש סיכם ואמר כי לפי הערכת כלכלני המועצה, אם יעמוד האוצר בהחלטתו לייקר את מחיר הסולר, בניגוד להבטחות קודמות שלו, יהיה צורך לייקר את מחיר ההובלה בכ- 50%, דבר שישפיע על רמת המחירים במשק כולו.